دبیر خانه روشنفکران آبادان:
دبیر خانه روشنفکران آبادان گفت: استفاده از ایده‌های نخبگان، کلید راه توسعه پایدار در مدیریت شهری و کلان است.
کد خبر: ۷۰۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 22 January 2019

احمد امیری دبیر خانه روشنفکران آبادان ضمن تاکید بربه کارگیری نخبگان در مدیریت شهری، اظهار کرد: پیشرفت هر جامعه ای در گرو اراده، مسئولیت پذیری و به کارگیری نخبگان است.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است که به کارگیری نخبگان یکی از راه‌حل‌های بازگشایی گره های پیچیده توسعه نیافتگی در مدیریت و اداره شهری است.

امیری بیان کرد: همواره با وجود مشکلات فراوان و نبود زیر ساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، مدیریتی و عمرانی تلاش و راهکارهای ارایه شده توسط نخبگان است که در کنار تجربیات حاصله توانسته است سدهایی که در مقابل پیشرفت و توسعه بسته می شوند را بردارند.

دبیر خانه روشنفکران آبادان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تدوین سند راهبری کشور درامور نخبگان عنوان کرد: حذف چرخه قدرت در پست‌های کلیدی دولت با به کارگیری نخبگان میسر می باشد.

وی افزود: در شهرهای کوچک که به سبک کلان اداره می شوند، برقراری تعادل در مدیریت شهری با حذف استخدامات فرمایشی و به کارگیری صاحبان فکر و نخبگان علمی میسر است.

امیری ضمن تاکید بر رویکرد علمی برای نیل به اهداف توسعه پایدار در مدیریت شهری، اظهارکرد: افرادی که با داشتن استعدادهای ذاتی و خدادادی مسیر رشد در حوزه استعداد خود را طی می‌کنند و با پشتکار و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، جایگاهی رفیع در آن حوزه کسب کنند، آن افراد خبره و متخصص هستند و می‌توانند بهترین راهکار های علمی را به کار گیرد.

وی با اشاره به دو خصوصیت استعداد ذاتی و خبرگی افراد نخبه، گفت: در برخی از موقعیت‌های استراتژیک فقط با درایت افراد نخبه می‌توان پل‌های شکسته شده توسعه نیافتگی را ترمیم کرد و با کمترین هزینه و زمان روی محور توسعه قرار داد.

دبیرخانه روشنفکران آبادان ضمن اشاره به ‌به‌کارگیری نخبگان در پروژه‌های مدیریت شهری، بیان کرد: نخبگان جوان در تقویت پروژه‌های مدیریت شهری نیز نقش قابل توجهی دارند؛ این قشر تاثیر گذار دارای طرح‌ها و ایده های کارآمدی در حوزه مدیریت شهری، محیط زیست و ترافیک شهر هستند که باید از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی و علمی آنها در کاهش معضلات شهر استفاده کرد.

وی با تاکید بر احداث و تقویت پژوهشگاه‌‌هایی که نخبگان تاسیس کرده اند، اظهار کرد: استفاده از این پتانسیل نیازمند ایجاد بستری مناسب برای اجرایی کردن دانش نخبگان است، دانشی که نقش موثری در اشتغال و تولید خواهد داشت.

امیری افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بر استفاده از ایده‌های نخبگان جهت اشتغال زایی تاکید کرده اند، این مهم یکی از دریچه‌های رفع مشکلات اقتصادی است و مدیریت شهری باید از این فرصت‌ها بهره مند شود.

وی در پایان عنوان کرد: حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی نخبگان توسط مسئولان شهری و کشوری سبب، ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جذب نخبگان، هماهنگی و سازماندهی قابلیت ها و امکانات موجود در مدیریت شهری برای توسعه ارتباط میان دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فناوری، افزایش حضور و مشارکت تخصصی نخبگان و استفاده از نظرات آنها است که به استفاده بهینه از ایده های نخبگان در مدیریت شهری منجر خواهد شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار