معاون وزیر در آبادان خبر داد؛
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید کاری کنیم که کسب و کارهای سینمایی به روش درست و طبیعی شکل گیرد و نباید به این فکر کنیم که انجمن سینمای جوانی داریم که یک واحد اداری است زیرا این نوع تفکر غلط است.
کد خبر: ۷۰۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 18 January 2019

رمضانعلی حیدری خلیلی در دیدار با اهالی سینما آبادان که در سینما مهر این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: انجمن سینمای جوان یک مرکز فرهنگی است و در آن باید روحیه جمعی و گروهی بجوشد و باعث ایجاد تعلق خاطر و ایجاد تجمع‌های سینمایی شود تا بتوانیم کار مشترک و هم‌افزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان سرمایه منطقه محسوب می‌شوند افزود: ما باید سبب‌ساز باشیم و زمینه فعالیت را برای اهالی فرهنگ و هنر مهیا کنیم تا با تولید آثار فاخر، امید به جامعه تزریق شود و سرمایه‌هایی ایجاد شود که سال‌های سال در جامعه تاثیرگذار باشند.

وی با انتقاد از عدم معرفی مسئول انجمن سینمای جوان دفتر آبادان و گذشت چندین ماه از این بلاتکلیفی گفت: در هفته آینده این موضوع را در وزارتخانه پیگیری و حل خواهم کرد تا مشکلات اداری پیش روی اهالی سینما در اروند حل شود.

حیدری خلیلی تصریح کرد : این موضوع را در نظر داشته باشیم هر امکاناتی که از پتانسیل‌های استانی و منطقه جذب می‌شود باید در راستای گسترش فعالیت‌های سینمایی انجمن سینمای جوان منطقه صرف شود و قاعدتا باید تا ریال آخر صرف فعالیت های سینمایی آن منطقه در نظر قرار گیرد و اگر غیر این اجرایی شود خلاف بوده و قابل پیگیری است.

وی با اشاره به تشکیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند عنوان کرد: ایجاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند به عنوان یک حلقه جدید جهت حمایت از اهالی این منطقه است و فیلمسازان این را در نظر داشته باشند که حضور سازمان سینمایی در سال آینده در استان‌ها بیشتر و جدی‌تر خواهد بود. این نگاه سازمان سینمایی است که مبتنی بر برنامه سال سینمایی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه سینمایی بین سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان سینمایی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که در خرداد ماه امسال به امضاء رسید را جهت اجرا پیگیری خواهم کرد تا بتوانیم بخشی از مشکلات اهالی سینمای منطقه، استان و حتی کشورهای همسایه را مرتفع کنیم.

وی به آمادگی سازمان سینمایی جهت صدور مجوز آموزشگاه سینمایی به اهالی سینمای جوان آبادان جهت رشد و شکوفایی سینما در منطقه اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در سال آینده جهت ارتقاء تراز فعالیت‌ها و تولیدات فاخر در این منطقه صورت خواهد پذیرفت.

حیدری خلیلی تصریح کرد: به منظور اجرای سینمای امید به عنوان یکی از طرح‌های توسعه سینمای ایران به خوزستان و این منطقه سفر کردیم. این طرح شامل شهرهای دارای جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در کشور می‌شود و با مشارکت شهرداری‌ها در پارک مرکزی شهر سینما ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از احداث سینمای امید در شهرستان اندیمشک خبر داد و گفت: در سال جاری پنج شهر را برای نمونه از پنج استان کشور انتخاب کردیم که یکی از این شهرها با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و به علت عدم وجود سینما، شهرستان اندیمشک از استان خوزستان است که در این شهر ما به فکر ایجاد و احداث سینمای امید هستیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار