وزیر صنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هرگونه اختیاراتی که قابل تفویض به سازمان های استانی، استانداری ها و حتی تشکل ها باشد و خلاف قانون نباشد، واگذار می شود.
کد خبر: ۷۰۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 17 January 2019

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از آزمایشگاه سنجش صوت و یخچال جدید اسنوا گروه صنعتی انتخاب در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان افزود: واگذاری این اختیارات در راستای تسهیل امور برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: امسال طرح های بسیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی یا در قالب تبصره های بودجه از جمله تبصره 18که شامل نوسازی صنایع و همچنین نوسازی و بازسازی از پروژه های اساسی بود انجام شد.
وزیر صنعت، اتمام طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد، تامین نقدینگی واحدها، سرمایه در گردش و تکنیک های صنعت را از دیگر اقدامات انجام شده سالجاری در حوزه اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: این اقدامات در سال آینده تکرار می شود.
وی با تاکید بر حفظ وضع موجود تولید خاطرنشان کرد: آنچه مهم است امسال حفظ وضع موجود تولید کارخانه ها و حفظ اشتغال بنا بر تکلیف و تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در اولویت برنامه ها قرار داشته و دارد.
رحمانی یادآور شد: در این راستا باید هر کس در هر مسوولیت و خدمتی برای حفظ وضع موجود تولید تلاش کند که در این راستا وظیفه دستگاه های خدمات رسان و بانک ها بسیار مهم و موثر است.
وی خرید کالای ایرانی از سوی مصرف کنندگان را حمایتی مهم برای حفظ وضع موجود تولید برشمرد و تصریح کرد : این مهم در شاه بیت برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.
وزیر صنعت، اولویت حمایتی این وزارتخانه را برای صنایعی عنوان کرد که در زنجیره های ارزش قرار دارند و به علاوه اینکه صادراتی، دانش بینان و اشتغال آور هستند به نوعی کارگر و نیروی کار بسیار زیاد بکارگیری کردند و یا در مناطق محروم فعالیت دارند.
وی تاکید کرد: در واقع قطعه سازی با توجه به تعداد اشتغالی که بالای 400 هزار نفر در این حوزه مشغول هستند در اولویت قرار دارد.
رحمانی یادآور شد: اکنون حد و ارکان تسهیلات در دولت تصویب شده و به لحاظ ریالی نیز چهار هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته که به قطعه سازان بصورت نقدینگی تزریق می شود.
وی با بیان اینکه تقویت وضع فعلی صنایع خودرو سازی با عرضه زیاد ممکن است ، گفت: خودروسازان با زیاد شدن عرضه بهتر بتوانند به تعهدات قبلی خود عمل کنند و برای آینده تولید تیراژ را نیز بالا ببرند زیرا افزایش تیراژ هم باعث کاهش قیمت خواهد شد.
وی تاکید کرد: در این صورت فاصله ای بین فروش کارخانه و قیمت تمام شده در بازار از بین می رود و حتی قیمت ها پایین می آید و واقعی تر می شود.
وزیر صنعت خاطرنشان کرد: شعار ما همواره این است که رونق تولید از یک سو به تولید و اشتغال و از سوی دیگر به فروش و صادرات وابسته است.
وی به عنوان نمونه به صنایع تولید لوازم خانگی اشاره و اضافه کرد: با این تغییرات ارز انتظار ما این است که به حوزه صادرات ورود کنند زیرا این فرصت استثنایی است و باید موانع آن بررسی شود.
رحمانی تاکید کرد: اکنون در حوزه لوازم خانگی و پوشاک و دیگر صنایع ما فرصتی جدید ایجاد شده که می توانند با نرخ های جدید هم علاوه بر تولید، صادرات انجام دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار