استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان اینکه روند صادرات و واردات در بندر امام به عنوان اولین بندر غلات کشور به خوبی در حال انجام است گفت: زیر ساخت لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی فراهم است.
کد خبر: ۷۰۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 17 January 2019

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به بندر امام خمینی (ره)  اظهارداشت: این بندر از اهمیت بسیار استراتژیک و مهمی برای کشور برخوردار است و بر همین اساس بخش خصوصی علاقه بسیار زیادی برای حضور در این منطقه دارد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) می تواند منجر به رونق تولید، اشتغال و تقویت اقتصاد مقاومتی شود.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه زمینه ها برای حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شده است، گفت: بعد از مذاکراتی که با محیط زیست انجام شده است قرار است پسکرانه های بیشتری در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

استاندار خوزستان حضور بخش خصوصی در بندر امام را موفقیت آمیز خواند و گفت: به منظور حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، دولت از ادامه این حضور و گسترش آن حمایت خواهد کرد.

وی بندر امام خمینی (ره) را به عنوان اولین بندر غلات کشور عنوان کرد و گفت: روند صادرات و واردات انواع نهاده ها در منطقه به خوبی در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در استان خوزستان واقع است. این بندر با 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) در اواسط نهمین دهه از آغاز فعالیتش، اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد، این بندر در سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور، هم اکنون با 11 هزار هکتار مساحت و 11 پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار