معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از برگزاری دومین دوره مسابقات شناورهای کارتنی به میزبانی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 22 January 2019

سید محمد موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: صنعت کشتی سازی مانند صنایع دیگر دریایی از جایگاه خاصی برخوردار است و حتی در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان یک صنعت مادر تلقی می‌شود. در کشورهای توسعه یافته این صنعت از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. کشورهای کمتر توسعه یافته نیز به این نتیجه رسیده‌اند که نگاه ویژه‌ای به این صنایع داشته باشند.

وی افزود: یکی از مواردی که می‌تواند در پیشرفت و توجه به این صنعت موثر باشد مساله مطالبات دانشجویی در همین زمینه است که می‌تواند زمینه ساز توجه بیشتر مسئولان به این صنعت و آشنایی مردم و جامعه دانشجویی با آن شود. همچنین برگزاری اینگونه مسابقات موجب تقویت انگیزه، خلاقیت و نوآوری دانشجویان می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: بحث پرورش خلاقیت و نوآوری، یادگیری توام با سرگرمی، یادگیری توام با عمل، ایجاد نشاط علمی و تمرین کار گروهی در بین دانشجویان از اهدافی هستند که مسابقات شناورهای کارتنی دنبال می‌کند.

موسوی تصریح کرد: سازه‌های ساخته شده در این مسابقات سازه‌هایی کاملا مهندسی شده هستند که می‌توانند در آب شناور باشند و حتی تحمل وزن یک یا دو نفر را نیز داشته باشند. این کار می‌تواند تمرینی برای ساخت شناورهای بزرگتر باشد.

وی افزود: تمام دانشجویان استان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. مسابقات سازه‌های کارتنی نوعی استارتاپ است که می‌تواند زمینه ساز بروز خلاقیت‌های دانشجویی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: مهلت ثبت‌نام در این مسابقات تا 15 بهمن‌ماه تعیین شده است، مهلت ارسال شناورها نیز تا 15 اسفندماه است و مسابقه نیز 16 اسفند برگزار می‌شود.

موسوی افزود: دانشجویان باید پس از ثبت‌نام، سازه‌های خود را آماده کنند و آن‌ها را از طریق دانشگاه خود برای ما ارسال کنند. پس از داوری سازه‌های دریافتی اگر سازه از امتیازات مورد نظر برخوردار بود وارد مرحله آزمایش روی آب می‌شود. برای این کار نیز احتمالا دریاچه بریم یا اروند صغیر انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت 20 تیم دو تا چهار نفره می‌توانند در رقابت نهایی که در دریاچه انجام می‌شود شرکت کنند. دانشجویان می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه به سایت دانشگاه مراجعه و اساس‌نامه مسابقات را مطالعه کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار