معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان :
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان این‌که در زمان بارش باران حجم تولید آب کاهش پیدا می‌کند، گفت: از شهروندان درخواست داریم تا در روزهایی بارانی در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، تا شاهد افت فشار در شبکه نباشیم.
کد خبر: ۷۰۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 16 January 2019

مهرداد قنواتی با اشاره به بارش باران در استان اظهار کرد: با توجه به این‌که در سال‌های گذشته شاهد بارش باران مناسبی در سطح استان نبودیم، بخش زیادی از رودخانه‌ها دچار خشکی شدند و با تبخیرهای انجام‌گرفته، نمک‌های موجود در عمق آن‌ها به روی سطح آمدند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های ابتدایی که در استان رخ داد، باعث افزایش شوری و EC آب شد اما این میزان افزایش شوری آب به شکلی نبود که در تامین آب در شهرستان‌ها دچار مشکل شویم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: بارندگی‌هایی که اکنون و پس از بارش‌های ابتدایی در استان رخ می‌دهد، در شهرهایی که از آب‌های سطحی برداشت داریم باعث افزایش کدورت آب می‌شود.

قنواتی با بیان این‌که در زمان بارش باران حجم تولید آب کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: برای آنکه بتوانیم آب با کدورت بالا را به آب قابل شرب تبدیل کنیم، نیاز است تا زمان "ماندِ آب" و مواد مصرفی در تصفیه آب را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در برخی از شهرها که برای تامین آب از رودخانه‌های کنترل‌نشده استفاده می‌کنیم، بارش باران مشکلاتی را برای سوپاپ‌ها و حوضچه‌های آبگیر به وجود می‌آورد. این موضوع نیز باعث می‌شود تا در برخی از شهرها شاهد وقفه در تولید آب باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم تا در روزهایی بارانی در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، تا شاهد افت فشار در شبکه نباشیم.

قنواتی با بیان این‌که بارش باران در دراز مدت به بهبود وضعیت کمی آب کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: بارش باران در دراز مدت به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود شرایط برای تامین آب شرب بهبود پیدا کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بارندگی ، مصرف آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار