مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان :
یازدهمین جلسه شورای هماهنگی آب و برق استان با حضور کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استان، الباجی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی،فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 16 January 2019

کیامرث حاجی زاده در  یازدهمین شورای آب و برق استان که در اداره کل مدیریت بحران استان با حضور نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.اظهار داشت: شورای آب و برق استان یکی از شوراهای مهم در استان به شمار می رود و محلی برای حل مشکلات بین دستگاهی است که از تابستان با توجه به شرایط خشکسالی به طور مستمر برگزار شد و هم اکنون نیز با توجه به شرایط جوی فعلی و برنامه ریزی برای تابستان آینده و مدیریت آب و برق برگزار می شود.

به گزارش"تابناک" وی افزود: انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرای و مدیران ارشد شرکت های آبفا و برق و معاونان سازمان آب و برق  شخصا در شورای آب وبرق شرکت کنند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در  شورای های آب و برقی که تا کنون برگزار شده بسیاری از مشکلات استان و شهرها و روستاها را با مسئولان مربوطه و فرمانداران برطرف کرده ایم و توانستیم از ابر بحران خشکسالی، به ویژه در حوزه تامین آب شرب و تامین برق به راحتی عبور کنیم و در همین شرایط خوزستان رتبه نخست مصرف بهینه کشور را نیز به خود اختصاص داد.

وی گفت: در استان خوزستان شرایط نباید به نحوی باشد که مردم هم در دوران خشکسالی در سختی باشند و هم در دوران ترسالی با معضلاتی دست و پنجه نرم کنند

حاجی زاده با اشاره به وجود مشکلات مالی در شرکت آب وفاضلاب روستای استان توضیح داد: از همه اعضای شورای آب و برق استان درخواست می کنیم به این شرکت کمک کنند تا از وضعیت فعلی بیرون بیایید و به چرخه خوب مدیریتی از نظر کمی و کیفی بازگردد.

وی گفت: در چند سال اخیر چنین بارندگی در  جلگه خوزستان بی سابقه بوده است، برای همین با توجه به توپوگرافی استان،خشکسالی های پی در پی، خاک و مشکلاتی که در زیرساخت های استان وجود دارد می توان گفت برخی مناطق استان مستعد سیلابی شدن هستند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: با وجود این میزان بارندگی و مشکلات در زیرساخت ها و مناطق کوهستانی به خاطر اطلاع رسانی به موقع و حضور به موقع اعضا شورای هماهنگی مدیریت بحران در میدان عمل، تلفات انسانی جز 2 مورد که براثر سهل انگاری به وجود امد در استان نداشتیم .

وی تاکید کرد: لازم است مدیران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان  انسجام و حضور خود را تا عادی شدن شرایط در استان حفظ کنند.

حاجی زاده گفت: همچین لازم است از همینک تدابیر و تمهیدات لازم به منظور  رسیدگی به آب شرب روستاها و مناطق در معرض کم ابی در طول تابستان اندیشیده شود.

وی با اشاره به بازید اخیر خود به همراه چند تن از مسئولان استان از روستاهای حموله، یدیم، البونیس و .... توضیح داد: بخش مرکزی اهواز به شدت از مشکلاتی مانند نبود زیرساختهای مناسب، نبود بهداشت مناسب در روستاها،نبود آب شرب سالم و بهداشتی، نبود رنج می برد که لازم است بررسی و بازدید میدانی دیگری مجددا از سوی دستگاه های متولی به منظور رفع این کمبودها و مشکلات صورت گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر ایجاد تحول در بخش مرکزی اهواز توضیح داد: شرکت نفت باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی در این بخش ها ورود کند و معاونت بهره برداری سازمان آب و برق استان نیز با توجه به درمعرض خطر بودن برخی از این روستاها کار خود را اغاز کند.

وی گفت: وضعیت آب کانال سلمان باید پایدار تر شود، همچنین مردم بتوانند از کانال آبرسانی غدیر قبل از پایان سال جاری بهره مند شوند.

حاجی زاده تصریح کرد:برای طرح جداسازی آب امیدیه از روستاهای شهرستان رامشیر  و رفع معارضین انشعابات روستای جلسه ای فوری در این شهرستانها توسط فرمانداران دو شهرستان برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار