عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب فعلی سلامت شهروندان بابلی را تهدید می کند.
کد خبر: ۷۰۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 14 January 2019

حسین نیاز آذری با ابراز نگرانی شدید از سلامت آب و پساب فاضلاب شهرستان بابل خواستار توجه اضطراری وزیر نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار مازندران شد.

وی با انتقاد از کندی اجرای طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف ( شهرهای پرجمعیت استان) اظهار کرد: روند موجود وعده وزیر نیرو برای بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب بابل را درخرداد ۹۸ محقق نمی‌سازد و دو تصفیه خانه موقت شنی نیز توانایی کامل تصفیه بهداشتی آب مصرفی بابل را ندارند، بنابراین آب شرب فعلی سلامت شهروندان بابلی را تهدید می کند و ضرورت دارد وزیر نیرو و استاندارمازندران تمهیدات ویژه برون رفتی اتخاذ کنند.

نیازآذری در هشداری دیگر با نامناسب خواندن‌ روند اجرای طرح فاضلاب شهری بابل گفت: با وجئذ مخاطرات زیست محیطی که اقلیم بابل به خاطر بالابودن سطح آب دچار آن است، اجرای هرچه سریع تر جمع آوری، شبکه سازی، هدایت و تصفیه فاضلاب شهری ضروری است اما متاسفانه عملا شاهد تعطیلی و رکود طرح های مذکور هستیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود اعتبارات و اتصال نیافتن نقاط انفصال شبکه، هزینه‌های انجام شده عملا بی اثر شده و تصفیه خانه فاضلاب نیز با بحران زیست محیطی و انباشت پسماندهای جامد مواجه شده است.

به گفته نیازآذری، پارلمان شهری، شهرداری، فعالان زیست محیطی، تشکل های مدنی، شبکه های اجتماعی، اصناف و رسانه‌های گروهی در تماس های مکرر نسبت به بهداشت محیط و سلامت آب شرب شهرستان و بخصوص وضعیت نگران کننده تصفیه خانه فاضلاب هشدار می‌دهند اما وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه با وجود این نگرانی‌ها و تذکرات، جلسات، وعده ها و مکاتبات متعدد پارلمانی، منابع و اعتبار مورد نیاز را تامین نمی ‌کند.‌

نماینده بابل با اعلام خطر جدی نسبت به وضعیت نامناسب اجرای فاضلاب شهری خواستار توجه فوری دولت و تخصیص کامل اعتبارات مصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار