معاون سازمان آب و برق خوزستان:
معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: بارش‌های خوب باران در امسال از اول سال آبی تا کنون میزان آورد آب به سدهای استان خوزستان را به 8 میلیارد مترمکعب رسانده است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش چشم‌گیر آن هستیم.
کد خبر: ۷۰۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 14 January 2019

هوشنگ حسونی زاده معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: بارش‌های خوب باران در امسال از اول سال آبی تا کنون میزان آورد آب به سدهای استان خوزستان را به 8 میلیارد مترمکعب رسانده است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش چشم‌گیر آن هستیم.

وی افزود: حدود 6 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای خوزستان قابل برنامه‌ریزی و استفاده است. در صورت استمرار این بارندگی‌ها وضعیت مخازن استان مطلوب خواهد بود. وضعیت ظرفیت سد دز نسبت به بقیه سدهای استان بهتر است.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: سدهای استان خوزستان درحال حاضر معادل 7 میلیارد مترمکعب ظرفیت دارند و جای نگرانی از نظر فضای ذخیره‌سازی آب وجود ندارد.

وی گفت: سال گذشته نیز که با بارش‌های کم مواجه شدیم با برنامه‌ریزی‌های لازم از بروز مشکل در تأمین آب شرب و کشاورزی استان جلوگیری کردیم.

حسونی زاده گفت: بارش‌های امسال علاوه بر پرکردن ظرفیت مخازن استان در کاهش ریزگردها در این فصل تاثیرگذار بود و باعث بهبود کیفیت آب و هوای استان خوزستان شده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار