نایب رئیس دوم مستعفی اتاق بازرگانی همدان گفت: در آخرین جلسه هیأت نمایندگان ۲۹ مورد تخلف در اداره اتاق بازرگانی ذکر شده است و موضوعات ربطی به مسائل سیاسی ندارد.
کد خبر: ۷۰۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 14 January 2019
منوچهر رضایی با بیان اینکه آقای زبردست ۲۹ مورد تخلف در اتاق بازرگانی دارد که باید پاسخ دهد گفت: او با سیاسی جلوه دادن انتقادات می‌خواهد از پاسخگویی طفره برود.

به گزارش فارس، رضایی در تشریح دلایل استعفای خود از هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: بنده از هفته اول به شیوه اداره اتاق بازرگانی توسط آقای زبردست اعتراض داشتم و تذکرات خود را دادم.

وی با اشاره به اینکه از روز اول نمی‌توان درگیر شد بلکه باید تذکر و راهنمایی کرد تا افراد در مسیر درست حرکت قرار گیرند گفت: آقای زبردست هم در برابر تذکرات ما از عبارات «باشه، چشم، انجام می‌شود» استفاده می‌کردند.

نایب رئیس دوم مستعفی اتاق بازرگانی همدان افزود: در مسائل گروهی برای پیشبرد امور باید بیشتر افراد هم‌رأی شود، اما ما در اقلیت بودیم تا بالاخره برای همه افراد این مسائل روشن شد.

وی با اشاره به اینکه البته همین تذکرات اقلیت از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری کرد ادامه داد: پس از دو سال کم کم افراد به به مشکلات پی بردند و قرار شد در هیأت نمایندگان در این زمینه تصمیم گیری شود.

رضایی خاطرنشان کرد: اکثریت هیأت نمایندگان با معترضان موافق بودند، اما در عمل با توجه به فضاسازی‌های سیاسی که انجام شد در نهایت مسائل به رأی‌گیری نیانجامید.

وی گفت: در آخرین جلسه هیأت نمایندگان ۲۹ مورد تخلف در اداره اتاق بازرگانی ذکر شده است و موضوعات ربطی به مسائل سیاسی ندارد.

نایب رئیس دوم مستعفی اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه خزانه‌دار اتاق توسط طیف آقای زبردست انتخاب شد اظهار کرد:، اما همین فرد نیز پس از مدتی به عملکرد آقای زبردست معترض شد و در نهایت به استعفای ایشان انجامید.

انجام امور بدون مصوبه هیأت رئیسه خلاف قانون است

وی با اشاره به اینکه رئیس اتاق برای انجام هر کاری به ویژه مباحث مالی به مصوبه هیأت رئیسه نیاز دارد افزود: متأسفانه ایشان برای انجام تصمیمات خود هیچ مصوبه‌ای ندارد.

رضایی با بیان اینکه اولین دبیر اتاق بازرگانی در دوره جدید توسط آقای زبردست انتخاب شد تصریح کرد: به فاصله یک سال و اندی دبیر اتاق بازرگانی استان که فردی وارسته است و مانع از انجام تخلفات می‌شد نیز استعفا داد و تحمل نشد.

وی با اشاره به اینکه پس از آقای بادامی فردی به عنوان دبیر معرفی شد که مشخص شد وابسته به جریاناتی است ادامه داد: این فرد هم به عنوان دبیر توسط هیأت رئیسه پذیرفته نشد.

نایب رئیس دوم مستعفی اتاق بازرگانی همدان خاطرنشان کرد: در اقداماتی که در هیچ یک از اتاق‌های بازرگانی کشور مسبوق سابقه نیست، این فرد به عنوان قائم مقام دبیر اتاق بازرگانی منصوب شد، اما در کمتر از چند ماه چالش ایجاد شد و این فرد همانطور که مبهم آمد، مبهم هم رفت.

اختیارات اتاق در اختیار یک خانم قرار داده شده است

وی با اشاره به اینکه بار‌ها این مسأله تذکر داده شده است گفت: متأسفانه تخلفات ایشان محدود نیست و همه اختیارات اتاق را در اختیار یک خانم قرار داده که اکثریت هیأت نمایندگان با این فرد مخالف هستند.

رضایی اظهار کرد: ایجاد مهمانسرا در همدان و دفتر در تهران که بدون مصوبه انجام شده است از دیگر تخلفاتی است که در اتاق بازرگانی همدان رخ داده است.

سفر‌های خارجی بودن دستاورد برای استان بوده است

وی با اشاره به اینکه سفر‌های خارجی متعدد با هزینه اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی انجام می‌شود که یک مورد آن‌ها به نتیجه نرسیده است افزود: سرمایه‌گذاری در کشور غنا یکی از چالش‌های ما در هیأت رئیسه بود.

نایب رئیس دوم مستعفی اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه کشور غنا هیچ سنخیتی با استان همدان ندارد تصریح کرد: به کشور غنا پرواز مستقیم یا کشتیرانی مستقیم وجود ندارد و هیچ کالایی از همدان به این کشور و یا از غنا به همدان مبادله نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بار‌ها با هزینه اتاق بازرگانی تور‌های متعددی به غنا اعزام شده و یا از آنجا به همدان دعوت شده‌اند ادامه داد: آقای زبردست بار‌ها به همراه کارمندان اتاق به غنا سفر کرده است؛ گر قرار بود مقامی از همدان به این کشور اعزام شود باید اعضای هیأت رئیسه یا فعال اقتصادی باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: این مباحث بار‌ها مطرح شده است و ربطی به مسأله انتخابات ندارد.

ابهام در احداث ساختمان اتاق

وی با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی کشور درجه‌بندی شده‌اند گفت: اتاق همدان به عنوان یک اتاق درجه ۲ و یا ۳ شناخته می‌شود و ساختمان‌های آن‌ها دارای تعریف مشخص هستند.

نایب رئیس دوم مستعفی اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه در احداث ساختمان اتاق بازرگانی تیپ تعریف شده به یکبار چهار برابر افزایش داده شده است اظهار کرد: قرار بود این ساختمان تا امسال به فعالان اقتصادی تحویل داده می‌شد، اما هنوز از مرحله فنداسیون خارج نشده است.

وی با بیان اینکه وقتی ۴ هزار متر مربع بنا برای اتاق بازرگانی همدان در نظر گرفته شده است چرا باید چندین برابر آن به ساخت و ساز پرداخت که اعتبارات پاسخگو نباشد افزود: البته مسأله تنها این نیست چراکه بر شفافیت مالی و البته شیوه انتخاب پیمانکار و پرداخت‌ها به آن‌ها جای بحث هست.

رضایی با اشاره به اینکه در حوزه پیمانکاران ساختمان اتاق بازرگانی شفافیت لازم وجود ندارد تصریح کرد: این مسائل متأسفانه بدون پاسخ مانده است و باید روشن شود.

بار گران مالی مشاوران بازنشسته در اتاق بازرگانی

وی با بیان اینکه شاهد حضور افراد بازنشسته به عنوان مشاور در اتاق بازرگانی هستیم ادامه داد: فعالان اقتصادی استان به عنوان نخبه مطرح هستند، افراد بازنشسته چه حرفی به عنوان مشاور می‌توانند داشته باشند و به جز بار مالی برای اتاق بازرگانی مسأله‌ای نخواهند داشت.

نایب رئیس دوم مستعفی اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه مسائلی که امروز به عنوان استعفا مطرح شده است از هفته اول مسؤولیت عنوان شده بود خاطرنشان کرد: روز اول نمی‌توان کسی را محاکمه کرد، پس گام به گام پیش می‌رویم، مشورت می‌دهیم، تکرار می‌کنیم، اصرار می‌کنیم، دوستان را به کمک می‌طلبیم، صدایمان را بلند می‌کنیم و در نهایت مسأله را به هیأت نمایندگان ارجاع می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در مباحث مالی هرگز چکی را امضا نکردم گفت: از همه همکاران نیز خواستم که در این مباحث با احتیاط پیش بروند.

نایب رئیس دوم مستعفی اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه یک عضو هیأت نمایندگان حضور ندارد و سه سال است که از کشور خارج شده است اظهار کرد: متأسفانه بار‌ها تذکر دادیم که عضو علی‌البدل فراخوانده و جایگزین شود، اما ایشان امتناع کرده است.

وی با بیان اینکه با اختلاف یک رأی استیضاح آقای زبردست رأی نیاورد افزود: ۶ رأی موافق و ۷ رأی مخالف برای استیضاح آقای زبردست حاصل شد.

رضایی با اشاره به اینکه هیچ یک از سفر‌های خارجی با هزینه اتاق بازرگانی را نپذیرفتم تصریح کرد: این سفر‌ها بار مالی خواهد داشت و هیچ دستاوردی نیز برای اتاق ندارد.

وی با بیان اینکه منابع اتاق بازرگانی باید در راستای اعتلا و رونق اقتصادی هزینه شود افزود: بازهم تأکید می‌کنم مباحث مطرح شده بار‌ها تذکر داده شده است و هیچ پاسخی هم به آن‌ها از سوی رئیس اتاق ارائه نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار