استاندار یزد:
استاندار یزد با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات معلمان حمایتی، گفت: مجریان مدارس حمایتی مشکلات معلمان را مدیریت کنند، نه اینکه با عدم پرداخت حقوق معلمان حمایتی چالش‌های اجتماعی برای استان و کشور ایجاد کنند.
کد خبر: ۷۰۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 14 January 2019

محمدعلی طالبی در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان یزد که با حضور سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: در حقیقت معلمین بیشترین دِین را به گردن جامعه دارند و همچنین بیشترین اعتماد مردم در جامعه به معلمان است؛ لذا نقش معلمان فراتر از نقش تعلیم و تربیت است و بایستی از این ظرفیت بیش‌ازپیش در استان استفاده شود.
وی افزود: خوشبختانه در استانی که به نسبت کشور، بهترین سرمایه اجتماعی را در اختیار دارد، در بین اقشار مختلف هم معلمان از بالاترین ظرفیت‌های اجتماعی برخوردار هستند.
استاندار یزد با بیان اینکه آموزش‌وپرورش مسئول اصلی تعلیم و تربیت جامعه است، اظهار داشت: درواقع انتظار این است که نگاه‌ها با آینده دوخته شود تا نیازها در آینده به خوبی شناسایی و مشخص شوند و با این نگاه باید فراتر از وظایف و مسئولیت‌های امروزمان بیندیشیم؛ چنانچه از مجموعه آموزش و پرورش در استان یزد انتظار می‌رود که پرورش انسان‌های توانمند در رفع نیازهای جامعه را مأموریت اصلی خود قرار دهد.
طالبی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بایستی یک مقدار فراتر از بحث کنکور به آموزش و پرورش در استان یزد نگاه و اندیشیده شود؛ همچنین تقویت آموزش کاردانش که نقش بسیار مهمی در توسعه کشور دارد، یکی از موضوعاتی است که بایستی به آن توجه لازم صورت گیرد.
این مقام مسئول، ارتباط بیشتر با صنعت، آموزش مهارت‌های زندگی، پرورش اجتماعی انسان‌ها و افزایش احساس مسئولیت اجتماعی معلمان با رفع نیازهای این قشر مؤثر را ازجمله ضرورت‌های اجرایی آموزش‌وپرورش در استان یزد عنوان کرد و بیان داشت: عرصه‌های مختلف مشارکت مردمی در استان یزد به‌وفور یافت می‌شود؛ اما انتظار این است که زمینه‌های مشارکت در استان یزد بیشتر فراهم شود و مشکلاتی که در این راه وجود دارد بایستی برطرف شود.
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات معلمان حمایتی، یادآور شد: به نظر کار مجریان مدارس حمایتی را نمی‌توان خیلی با کار خیران مدرسه‌ساز مقایسه کرد؛ چراکه انتظار داشتیم که این مدارس حداقل بخشی از بار فعلی که به دوش آموزش‌وپرورش است را بردارند و مجریانی انتخاب شوند که این مسائل را حل و مدیریت کنند، نه اینکه با عدم پرداخت حقوق معلمان حمایتی چالش‌های اجتماعی برای استان و کشور ایجاد کنند.
استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد آمادگی لازم را برای ایجاد دهکده سلامت در اختیار دارد، تأکید کرد: مصوبات شوراهای آموزش‌وپرورش بایستی با دقت بیشتر تدوین و مدنظر قرار گیرد و درنهایت برای اجرایی کامل پیگیری شوند.
طالبی در پایان اضافه کرد: هیچ‌گاه تعداد مصوبات در شوراهای آموزش‌وپرورش ملاک مناسبی برای ارزیابی قلمداد نمی‌شود و ملاک‌های دقیقی بایستی در این ارزیابی مورد ملاک قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار