سرپرست شرکت غله منطقه ۴ اعلام کرد:
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ گفت: در سال‌ جاری برابر با اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان یک میلیون و800 هزار تن تولید و یک میلیون و500 هزار تن خرید گندم از کشاورزان استان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۷۰۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 13 January 2019

خدارحم امیری زاده با بیان این‌که در سال‌های گذشته استان خوزستان رتبه اول خرید گندم تضمینی کشاورزان را کسب کرده است، اظهار کرد: در سال‌ جاری برابر با اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برآورد یک میلیون و800 هزار تن تولید و یک میلیون و500 هزار تن خرید از کشاورزان پیش بینی شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت گندم در خوزستان بالغ ‌بر 540 هزار هکتار است که گندم دیم 162 هزار و گندم آبی 380 هزار هکتار است و همچنین بیش از 30 هزار هکتار کلزا کشت و خرید 50 هزار تن کلزا از کشاورزان پیش‌بینی شده است.

امیری زاده گفت: در راستای اجرای سیاست‌های شرکت پیرامون خرید تضمینی گندم و شرایط مطلوب خرید آسان گندم و همچنین ارائه راهکارهایی جهت رضایتمندی بیشتر کشاورزان شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ابتدای دی ماه سال جاری نسبت به تشکیل کمیته خرید گندم و دانه‌های روغنی سال 98 اقدام و با برگزاری جلسات، رصد و پایش خرید سال‌های قبل نسبت به اصلاح مشکلات قبلی اقدام و با برنامه‌ریزی منسجم، سازماندهی کلیه منابع نرم افزاری، سخت افزاری و تأمین اعتبارات لازم و انجام هماهنگی‌های بین بخشی جهت اجرای هرچه سریعتر عملیات خرید و ایجاد رضایتمندی در بین کشاورزان عزیز اقدام کرده است.

وی نرخ خرید گندم از کشاورزان در سال 98 را از قرارهر کیلوگرم 16 هزار ریال و کلزا را 32000 ریال اعلام و گفت: با عنایت به بالا بودن گندم خوزستان از لحاظ کمی و کیفی، مسئولین کنترل کیفی در کلیه مراکز خرید بصورت تمام وقت مستقر و نسبت به نمونه‌برداری و انجام آزمایشات لازم از تک تک محمولات عرضه شده براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام می‌کنند.

امیری زاده با اشاره به تمهیدات شرکت غله خوزستان در قبال دلالان و فرآیند خرید امسال گفت: با توجه به استقرار سامانه پهنه‌بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی کلیه اطلاعات کشاورزان از قبیل سطح زیر کشت، میزان تولید و اهلیت کشاورز ثبت و از ورود دلالان به چرخه خرید عملا جلوگیری می‌شود و همچنین آموزش و استقرار ناظرین مستقر در مراکز خرید جهت نظارت و کنترل عملیات خرید نیز از دیگر اقدامات این شرکت است.

سرپرست غله منطقه 4 اظهار کرد: فضای استاندارد ذخیره سازی استان در حال حاضر به مقدار یک میلیون و 505 هزار تن شامل سیلوهای بخش دولتی به میزان 442 هزار تن، کارخانجات آردسازی 392 هزار تن و سیلوهای بخش خصوصی 671 هزار تن است.

وی در خصوص بودجه تخصیص یافته بابت بهینه سازی نانوایان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهمنامه فی مابین شرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه مقرر شد به تعداد 714 نفر از متصدیان نانوایان استان وام بهسازی و بازسازی اعطاء شود که تا کنون تعداد 160 نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند. این وام برای هر نفر15میلیون تومان با بهره 15 درصد در نظر گرفته شده است.

امیری زاده تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران مباشر خرید در سراسر کشور اتحادیه‌های تعاونی روستایی و همچنین بانک عامل جهت پرداخت وجه کشاورزان همانند سال‌های گذشته بانک کشاورزی و نحوه پرداخت آن بصورت کاملا الکترونیکی خواهد بود.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 در خصوص وضعیت مصرف آرد استان اظهار کرد: در حال حاضر ماهیانه مقدار 34 هزار و 500 تن آرد حاصل از گندم 6650 ریالی با سرانه هر نفر 5/7 کیلوگرم در ماه بین نانوایان شهری و روستایی و خانگی پزان روستایی و عشایری توزیع می‌شود، علاوه بر این مقدار7 هزار تن آرد خبازی و ستاره و نول حاصل از گندم 9000 ریالی بین واحدهای تولید نان فانتزی پز، قنادان، کارخانجات ماکارونی، شرکت‌های صنعتی تولید نان، بیسکویت سازان و کلوچه‌پزان و سایر مصرف کنندگان صنف و صنعت توزیع می‌شود. این حجم آرد توسط 14 واحد کارخانه آردسازی در استان تولید می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار