سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، اخذ تخفیف از هتل ‎ ها برای اقامت گردشگران ورودی را از جمله حمایت‎های این اداره‎کل از گردشگران برشمرد و گفت: میزان تخفیف گفته‎شده باتوجه به فصل متفاوت می ‎ باشد.
کد خبر: ۷۰۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 12 January 2019

سیدحکمت‎اله موسوی در همایش معرفی ظرفیت‎های گردشگری استان در شوشتر ‎با تأکید بر این‎که خوزستان مهد تمدن ایران‎زمین و دارای ظرفیت‎های گردشگری فراوانی است افزود: به دلیل وجود منابع خدادادی دیگری همچون نفت، گاز، پتروشیمی و کشاورزی، حوزه گردشگری در استان تا حدی مغفول مانده و همواره در سیاست‎گذاری‎های استانی و ملی جزو الویت‎های استان نبوده است.

او ادامه داد: تغییر نگرش دولت به موضوع گردشگری به دلیل تحریم‎ها، این امکان را در اختیار فعالان اقتصادی صنعت گردشگری قرار داد که در این زمینه سرمایه‎گذاری‎های مفیدی انجام دهند و در این راستا حمایت‎های دولتی در ایجاد زیر ساخت‎ها نیز با رشد خوب میزان بودجه اختصاصی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نمایان است.

سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: این اداره‎کل با تکیه برحمایت‎های بی‎دریغ رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و در سایه مدیریت حکیمانه استاندار خوزستان توانست در زمینه شناسایی ظرفیت‎های مغفول‎مانده استان گام‎های مؤثری بردارد.

وی عنوان کرد: تعریف قطب گردشگری استان در شوش به دلیل وجود ظرفیت‎های فراوان تاریخی و دو اثر ثبت جهانی و نیز سایت‎های طبیعی و رودخانه‎های جاری، شناسایی خوشه‎های گردشگری در هر شهرستان، اتصال زنجیره‎های شهرستانی به یکدیگر و در نهایت تعریف مسیرهای گردشگری به منظور برپایی تورهای یک الی سه روزه، از جمله اقداماتی است که در مدت تصدی اینجانب همواره مورد تأکید قرار گرفته شده‎اند.

موسوی با اشاره به شهرستان شوشتر تصریح کرد: شوشتر یا دارالمؤمنین با فعالان گردشگری دلسوز و سازه‎های ثبت جهانی آبشارها همواره جاذب گردشگران داخلی و خارجی فرآوانی بوده است که می‎توان با ساماندهی سفر گردشگران در شهرستان تجربه گردش لذت‎بخشی را برای آن‎ها فراهم آورد.

او، گردشگری رودخانه‎ای و مذهبی و نیز فضای سنتی تأسیسات اقامتی را از دیگر ظرفیت‎های گردشگری شوشتر برشمرد و گفت: بافت تاریخی زیبای شوشتر، تک بناهای ارزشمند موجود در این شهرستان و همچنین سایت‎های طبیعی فوق‎العاده زیبای شهرستان به‎همراه جاذبه‎های مردم‎شناسی خوبی که در آنجا وجود دارد همواره مورد توجه بوده است.

سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که بومگردی در روستاهای شوشتر باتوجه به علاقه گردشگران خارجی به آداب و سنن جوامع محلی نکته‎ای مهم در رونق گردشگری در شهرستان است افزود: اتصال خوشه گردشگری شوشتر به خوشه‎های دزفول، اندیمشک، مسجدسلیمان، اهواز و شوش که فاصله‎ای کمتر از دو ساعت را به مسافر تحمیل می‎کند از جمله دیگر ظرفیت‎های شوشتر به حساب می‎آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ساماندهی گشت‎های ورودی و خروجی به استان به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران، تعریف مسیرهای مطمئن برای تردد گشت‎ها در استان، ارتقاء سطح خدمات ارائه‎شده به گردشگران و بکارگیری راهنمایان گردشگری باسابقه و تأییدشده در این صنعت همواره جزو اولویت‎های اداره‎کل استان بوده و در این راستا جلسات توجیهی متعددی برای این موضوع برگزار شده است.

موسوی در ادامه به برخی از اقدامات اداره‎کل در حمایت از گردشگران اشاره کرد و گفت: اخذ تخفیف از هتل‎ها برای اقامت گردشگران ورودی و صدور مجوز برای بازدید از اماکن باارزش تاریخی از جمله حمایت‎هایی هستند که از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان درحال انجام هستند که البته میزان تخفیف گفته‎شده باتوجه به فصل متفاوت می‎باشد اما تا 40درصد نیز توافق شده است.

او در ادامه تصویب تعطیلات زمستانه در کشور را از سوی دولت خواستار شد و تأکید کرد: این موضوع قطعاً تاثیر بسزایی در در حوزه گردشگری استان خوزستان و سایر استان‎های جنوبی کشور که در این فصل آب‎وهوای بسیار خوبی دارند خواهد داشت.

سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: استان خوزستان زمینه توسعه گردشگری و تورگردانی را دارا است و به همین سبب از همه فعالان حوزه گردشگری و بخش‎های خصوصی دعوت می‎کنیم که در فصول پائیز و زمستان نیز خوزستان را ببینند آن را دریابند و زیبایی‎ها و جاذبه‎های آن را به نحو احسن منعکس کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار