رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای خوزستان:
رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای خوزستان گفت: با توجه به اینکه مکان و زمان حمل و نقل در قراردادهای نفت‌کش‌ها مشخص نیست ماده 38 تأمین اجتماعی به آنها تعلق نمی‌گیرد و به همین دلیل 5 درصد درآمد نفت‌کش‌ها به تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۰۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 11 January 2019

مجاهد سلامات با اشاره به بالا رفتن نرخ لوازم‌یدکی، لاستیک و تعمیرات کامیون‌داران اظهار کرد: قیمت وسایل کامیون در چند ماه گذشته 4 برابر شده است؛ کلیه کامیون‌داران در آستانه ورشکستگی هستند.

وی بابیان اینکه کلیه کامیون‌داران، بیمه تأمین اجتماعی خود را از طریق بیمه رانندگان و به‌صورت خویش‌فرما پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: کلیه قراردادهای نفت‌کش داران با شرکت‌های حمل‌ونقل و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای مدت نامحدود است و پیمانکاران حمل‌ونقل هیچ‌گونه دخل و تصرفی در تعیین نرخ کرایه حمل‌ونقل ندارند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای خوزستان افزود: از طرفی دیگر مکان و زمان حمل‌ونقل در قرارداد مشخص نیست و طبق ماده 38 تأمین اجتماعی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ اعمال ماده ۳۸ تأمین اجتماعی بر درآمد نفت‌کش‌ها، بحران مالی برای مالکن نفت‌کش به وجود آورده است.

سلامات گفت: در حال حاضر ماده 38 تأمین اجتماعی بر قرارداد نفت‌کش‌ها اعمال می‌شود و ماهانه حدود 5 درصد از کل درآمد آن‌ها کسر شده و به‌حساب تأمین اجتماعی می‌رود.

وی با اشاره به دو برابر بودن عوارض اتوبان‌ها برای نفت‌کش‌ها عنوان کرد: در حال حاضر نفت‌کش‌ها در خوزستان نسبت به ناوگان‌های دیگر دو برابر پول عوارض می‌دهند؛ پلیس‌راه تردد از جاده قدیم را نیز برای نفت‌کش‌ها ممنوع کرده است.

سلامات افزود: این در حالی است که بر اساس قوانین و مقررات نظارت بر آزادراه‌ها فقط در شرایط بحرانی ازجمله سیل و زلزله می‌توانند تردد از جاده‌های موازی با آزادراه را ممنوع کنند و این امر فقط در خوزستان اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در تمام کشور این موضوع عملی نیست و تمام جاده‌های قدیم برای نفت‌کش‌ها آزاد است؛ هیچ آزادراهی در کشور، از نفت‌کش‌ها دو برابر ناوگان‌های دیگر عوارض اتوبان اخذ نمی‌کند.

سلامات با اشاره به مشکلاتی که شهرداری ماهشهر برای نفت‌کش‌ها ایجاد کرده است، گفت: شهرداری ماهشهر سال‌ها‌ است به‌وسیله ایجاد کیوسکی در نزدیکی انبار نفت ماهشهر از کلیه نفت‌کش‌ها عوارض جاده‌ای می‌گیرد و باوجود حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن این عمل اما همچنان به این کار ادامه می‌دهد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: مکاتبات و پیگیری‌های زیادی توسط کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای خوزستان و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در رابطه با رفتار شهرداری ماهشهر در اخذ عوارض از نفت‌کش‌ها انجام‌شده اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار