رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان از تامین 31 چادر برای ساماندهی مدارس عشایری در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 12 January 2019

حمید قنبری اظهار کرد: در جلسه شورای عشایر خوزستان وقتی بحث مدارس چادری و خطر آفرین مطرح شد استاندار ضمن استقبال برای حل مشکل، به این حوزه ورود پیدا کرد و دستور داد 20 تخته چادر با کیفیت در اختیار عشایر قرار گیرد.

وی افزود: ما این مصوبه را دو روز پیش عملیاتی و 20 چادر را دریافت کردیم. روز گذشته نیز یک وسیله نقلیه این چادرها را به مناطق عشایری دزفول، الوار گرمسیری، لالی، اندیکا، ایذه و جاهایی که به شدت با کمبود چادر مواجه بودیم منتقل کرد. البته ما همچنان به چادر نیاز داریم اما این مناطق با نیاز فوری به چادر مواجه بودند و در برخی مناطق مدارس بسیار خطرآفرین بودند.

رییس آموزش و پروش عشایر خوزستان گفت: در برخی مناطق استفاده از مدارس چادری اجتناب ناپذیر است. ممکن است مدرسه در پشت یک کوه باشد و جاده‌ای به سمت آن وجود نداشته باشد یا ممکن است عشایر سیار باشند؛ در این شرایط مجبور هستیم که مدرسه چادری در این مناطق برپا کنیم.

قنبری با بیان اینکه این 20 چادر از سوی استانداری تامین شده‌اند، افزود: در حال حاضر حدود 145 مدرسه عشایری در استان وجود دارد. برخی از چادرها به نوعی فرسوده و مستعمل هستند که فکر می‌کنم با حداقل 50 چادر دیگر بتوانیم وضعیت مدارس چادری را در استان سر و سامان دهیم.

وی ادامه داد: 11 چادر نیز با مشارکت هلال احمر و شرکت نفت برای مناطق عشایری به صورت کاملا رایگان دریافت کرده‌ایم که روز گذشته این چادرها را از هلال احمر تحویل گرفتیم و یک مدرسه چادری به صورت نمادین در مسجدسلیمان افتتاح می‌شود.

رییس آموزش و پروش عشایر خوزستان گفت: علاوه بر مساله چادرها در جلسه شورای عشایر استان، استانداری متعهد شد با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و اداره‌کل نوسازی مدارس 50 کانکس در اختیار ما قرار گیرد. دو روز گذشته نیز نوسازی مدارس جلسه‌ای برای راه‌های تحقق این مصوبه تشکیل داد. امیدوارم زودتر این کانکس‌ها در اختیار ما قرار گیرند تا در برخی جاها که مدرسه سنگی است این کانکس ها را جایگزین کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدارس عشایری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار