در همایش استانی تجلیل از داوطلبان و خیرین جمعیت هلال‌احمر:
معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: 2 میلیون داوطلب در جمعیت هلال احمر کشور کار امدادرسانی را هنگام بروز حوادث انجام می دهند.
کد خبر: ۷۰۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 09 January 2019

همایش استانی تجلیل از داوطلبان و خیرین جمعیت هلال‌احمر استان و آئین گرامیداشت خدمات داوطلبانه صبح امروز با حضور استاندار خوزستان، معاون جذب و سامان‌دهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور و جمعی از داوطلبان و خیرین جمعیت هلال‌احمر کشور برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این مراسم، اظهار کرد: یکی از فلسفه‌ها و اهداف وجودی هلال‌احمر کمک‌رسانی به همنوع فارغ از نژاد، قومیت و مرز است. امروز جمعیت هلال‌احمر با ابتکار عمل در این راستا همت گماشت. یکی از مبناهای اصلی آفرینش رسیدن به کمال است و مگر با انجام کار خیر میسر نمی‌شود.

وی افزود: در چند سال گذشته با فعالیت چشم‌گیر و تلاش مستمر، اقدامات همه‌جانبه‌ای در تمام حوزه‌ها انجام گرفته است. کار بزرگی که جمعیت هلال‌احمر در کمک به زلزله‌زدگان انجام داد برکسی پوشیده نیست و هلال‌احمر خوزستان جز اولین استان‌هایی بود که برای امدادرسانی به منطقه رفت.

 استاندار خوزستان عنوان کرد: علاوه بر خدمات اجرایی که هلال‌احمر انجام می‌دهد باید تلاش‌های خود در حوزه‌های درمانی، پژوهشی و علمی را گسترده کند و بتوانیم از منابع کشور حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

وی گفت: کارهای خیری که هلال‌احمر در حوزه‌های جوانان، فرهنگی، ورزشی و امکانات رفاهی انجام می‌دهد از جمله کارهای ماندگار است و برای انجام کارهای خود حدومرزی برای استان‌ها قائل نیستند.

 امیرالدین روح‌نواز در این همایش اظهار کرد: مجموع خدماتی که در سراسر کشور انجام می‌شود همه فعالیت‌های داوطلبانه است که این خدمات را جمعیت هلال احمر با 9000 کارمند رسمی و 2 میلیون داوطلب را انجام می‌دهد.

وی افزود: آرامشی که لباس قرمز یا خودروی سازمان جمعیت هلال احمر هنگام وقوع حوادث به افراد می‌دهد به ما تلقی کرده است که "ما می‌توانیم".

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جامعه توسعه‌یافته را بر مبنای تعداد داوطلبان آن می‌سنجد، گفت: امروز داوطلبان جمعیت هلال احمر توانسته‌اند از اجرای یک فعالیت در کاروان‌های سلامت در بخش‌های مختلف تا الگو بودن در سایر کشورها، خدمات خود را به گونه‌ای ارائه دهند که موجب افتخار شوند. این داوطلبان الگوی یک جامعه مدرن هستند.

وی بیان کرد: شاید بگوییم تمکن مالی نداریم اما توانستیم خدمات خودمان را در همه جای کشور ارائه دهیم. کسانی که تمکن مالی دارند فرصتی برای ما فراهم کردند و بخشی از مال خود را جهت حال خوش سایر دوستان ارائه دادند.

روح‌نواز گفت: امروز پایه و اساس فعالیت‌های داوطلبانه در جمعیت هلال احمر شکل گرفته است. از پایین‌ترین بخش در حوزه اجرایی تا بالاترین سطح در حوزه تصمیم‌گیری همه توسط داوطلبان انجام می‌شود. روزی حضور داوطلبان در جمعیت هلال احمر خیال بود اما امروز به واسطه زحمات دوستان ما تنوع یافته است.

 

 علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، اظهار کرد: در شرایطی سختی که مردم ایران اکنون قرار دارند و دشمنان شرایط سختی را به کشور تحمیل کردند، با انسجام ملی و همدلی که در مردم وجود دارد این برهه را پشت سر می‌گذاریم. جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهاد بین‌المللی و مردمی اهداف و وظایفی برای آن تعریف شده است. این اعتبار اجتماعی ناشی از اعتماد عمومی مردم است و باعث ارائه خدمات بشردوستانه مختلفی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد: به دلیل شرایط اقلیمی و پتانسیل اقتصادی و صنعتی که استان خوزستان دارد باعث جایگاه ویژه هلال‌احمر خوزستان در کشور شده است و انتظارات نیز از این نهاد مردمی در خوزستان بیشتر شده است.

وی افزود: با تلاش و جدیت که هلال‌احمر خوزستان به خرج داد، اقداماتی در خصوص تاب‌آوری، کاهش خطرپذیری و محرومیت‌زدایی انجام داد که کانون توجه سایر نهادها قرار گرفت. همچنین در اردوهای جهادی، اقدامات سلامت و محرومیت‌زدایی کارهای بزرگی انجام داد که البته نیاز به تقویت دارند.

خدادادی گفت: هلال‌احمر خوزستان در تلاش است در کنار کمک‌های امدادی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها بتواند شاهد رفع محرومیت در خوزستان باشد. تشکیل مجمع خیرین خوزستان به عنوان نقطه ثقل کلیه خیرین در همه ابعاد باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار