مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان عنوان کرد:
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: با توجه به وضعیت کمبود و شوری آب در تابستان امسال، یک تنش اساسی به نخیلات خرمشهر وارد شده است. این تنش وارد‌شده به راحتی و با بارش‌های اخیر از بین نخواهد رفت.
کد خبر: ۷۰۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 09 January 2019

محمد مطرودی با اشاره به بارش باران و اثر آن بر وضعیت نخلستان‌های خرمشهر اظهار کرد: هرچند که بارش‌های خوبی در منطقه رخ داده است اما با توجه به وضعیت کمبود و شوری آب در تابستان امسال، یک تنش اساسی به نخیلات خرمشهر وارد شده است.

وی افزود: این تنش وارد شده به نخلستان‌ها به راحتی و با بارش‌های اخیر از بین نخواهد رفت و قطعا این تنش وارد شده اثر خود را در محصول دهی نخلستان‌های خرمشهر خواهد گذاشت.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی نخلستان‌های خرمشهر، نیاز است از کشاورزان و نخل‌های آن‌ها حمایت جدی شود تا خسارت‌های کمتری را متحمل شوند. در این زمینه باید ریزمغذی و کودهایی که باعث بهبود وضعیت نخلستان‌ها می‌شود به کشاورزان داده شود.

مطرودی با بیان این‌که نخلداران نیاز به حمایت دارند، ادامه داد: دولت باید کود و ریزمغذی‌هایی که شرایط حیات نخل‌ها بهبود را می‌بخشند، را در اختیار کشاورزان خرمشهری قرار بدهد. با توجه به شرایط بارندگی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که برای بارش‌های آینده می‌شود اگر این نیاز رفع شود، امیدواریم وضعیت نخلستان‌ها بهبود و اثر تنش وارد شده به نخل‌ها کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به نخلستان‌های خرمشهر بر اثر کمبود و شوری آب خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها و بررسی‌های انجام گرفته، کل میزان خسارت وارد شده به نخیلات و کشت‌های سبزی و صیفی شهرستان حدود 146 میلیارد ریال بوده است و در این زمینه منتظر کمک‌های دولت به کشاورزان هستیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار