رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از موافقت شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه‌اندازی رشته تخصصی بیماری های داخلی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 11 January 2019

یوسف پریدار اظهار کرد: رشته تخصصی بیماری‌های داخلی جزو رشته تحصیلات تکمیلی است. دانشگاه علوم پزشکی دزفول تا کنون در 6 رشته پزشکی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری و فوریت‌های پزشکی پذیرش دانشجو داشت.

وی افزود: هیچ یک از این رشته‌ها برای مقطع تحصیلات تکمیلی نبودند. با پذیرش دانشجو در این رشته از این پس بعد از رشته پزشکی عمومی، ما می‌توانیم پزشک متخصص نیز تربیت کنیم. طبق برنامه‌ریزی که وزارت بهداشت به ما اعلام کرده است امیدواریم از مهرماه سال آینده بتوانیم در رشته بیماری‌های داخلی پذیرش دانشجو داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برای پذیرش دانشجو در این رشته دانشگاه باید واجد برخی شرایط مقدماتی و اعتبار بخشی‌ها باشد که با بررسی‌های وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی دزفول واجد این شرایط بوده است.

پریدار با بیان اینکه درحال حاضر حدود یک هزار دانشجو در دانشگاه مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: به تدریج با افزایش نیروهای فوق تخصص در دانشگاه می‌توانیم رشته‌های فوق تخصص را در دانشگاه افزایش دهیم. در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز در حال پیگیری راه‌اندازی کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس در دانشگاه هستیم. قسمت زیادی از مستندات لازم را در این زمینه به وزارت‌خانه ارائه داده‌ایم و امیدوار هستیم وزارت بهداشت به زودی موافقت خود را در این زمینه به ما اعلام کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار