در ۹ ماهه امسال اتفاق افتاد؛
مدیر سلامت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۱ واحد صنفی متخلف در منطقه جنوب غرب خوزستان به مراجع قضایی معرفی و ۶ واحد آن پلمپ شدند.
کد خبر: ۷۰۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 09 January 2019

جعفر ربیحاوی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۶ تن موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف توسط کارشناسان بهداشتی این دانشکده طی انجام گشت های کنترلی کشف، ضبط و پس از طی سیر مراحل قانونی از دسترس مصرف کنندگان خارج شد، گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۰ هزار مورد بازرسی بهداشتی از صنوف تحت پوشش این دانشکده شامل آبادان، خرمشهر و شادگان توسط کارشناسان بهداشت محیط به انجام رسیده که طی آن ۳۱ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۶ واحدشان پلمپ شد.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از هفت هزار و ۱۸۸ فقره کارت تندرستی برای شاغلان در صنوف مختلف صادر شد، اظهار کرد: از این تعداد، سه هزار و ۳۷۱ مورد آن از طریق دفاتر پیشخوان دولت صادر شده است.

به گفته وی بیش از چهارهزار و ۵۰۰ مورد سنجش کیفیت موادغذایی به وسیله دستگاه‌های قابل حمل کنترل کیفیت که در دسترس تیم های بازرسی است، در ۹ ماهه امسال انجام شد.

مدیر سلامت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان خواستار توجه ویژه شهروندان به مشخصات بهداشتی موادغذایی همچون تاریخ تولید و انقضاء، پروانه ساخت و بهره برداری، شرایط نگهداری و غیره شد و اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار