قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد:
قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: اورهال شرکت نیشکر هفت‌تپه انجام شده و کارگران مشغول کار هستند. امیدواریم با برنامه‌های توسعه‌ای که برای شرکت تعریف شده شاهد درآمدزایی این شرکت در حوزه‌های دیگری غیر از نیشکر نیز باشیم.
کد خبر: ۷۰۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 06 January 2019

یدالله مهرعلیزاده در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت نیشکر هفت‌تپه که امروز یک‌شنبه(16 آذرماه) در مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری مسئولان شهرستان شوش و همکاران ما در استانداری خوزستان مساله شرکت نیشکر هفت‌تپه و انباشت مشکلاتی که بخشی از آن‌ها از سال‌های قبل همراه این شرکت بود، ختم به خیر شد.

وی افزود: با تدابیری که اندیشیده شد و با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده است در موقعیتی هستیم که اورهال شرکت انجام شده است و کارگران مشغول کار هستند مدیر شرکت نیز حضور دارد و کارها در حال انجام هستند.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: برنامه‌های توسعه‌ای که برای شرکت دیده شده امیدوارکننده است. این شرکت درحوزه‌های دیگری نیز شروع به کار کرده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌های توسعه‌ای که برای شرکت نیشکر هفت‌تپه تعریف شده شاهد درآمدزایی این شرکت در حوزه‌های دیگری غیر از نیشکر نیز باشیم. امیدواریم در آینده شاهد رشد و شکوفایی این شرکت در منطقه باشیم و بتوانیم این مدل و رویکرد توسعه‌ای را در نقاط دیگر غیر از صنایع نیشکر هفت‌تپه نیز شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، اظهار کرد: شرکت نیشکر هفت‌تپه در سال 1340 با تولید روزانه 3 هزار تن نیشکر به بهره‌برداری رسید. تولید این شرکت در نهایت در سال 1346 به تولید 50 هزار تن شکر در سال و از این مقدار به 100 هزار تن در سال رسید. نتایج این طرح الگویی شد که در استان خوزستان سایر کشت و صنعت‌ها نیز توسعه پیدا کنند.

وی افزود: ما در استان همه عوامل لازم برای توسعه را داریم. آب، خاک و اقلیم مناسب و دانش فنی در اختیار داریم. ما می‌توانیم راندمان داشته باشیم. متوسط عمکرد نیشکر در دنیا 80 تن است که در خوزستان سال گذشته به 87 تن رسیدیم. این مساله نشان می‌دهد که اقلیم خوزستان برای این محصول مناسب است. سال گذشته که 87 تن بود، هفت‌تپه 72 تن تولید داشت.

چنگلوایی اظهار کرد: اولین قدم برای اینکه راندمان کاری خود را ارتقا دهیم این است که از همین آب، خاک و نیروی انسانی که در اختیار داریم استفاده کنیم. با مدیریت و استفاده از تکنولوژی جدید می‌توانیم راندمان کاری خود را ارتقا دهیم. مساله دیگر توسعه فیزیکی کار است. بین 22 تا 23 هزار هکتار اراضی در اختیار کشت و صنعت نیشکر هفت‌‌تپه قرار دارد. از این مقدار، سطح قابل برداشت ما 6 هزار 980 هکتار است. ما می‌توانیم اراضی قابل برداشت را برای توسعه کشت نیشکر و سایر کشت‌هایی که می‌تواند موجب پایداری تولید نیشکر شوند، توسعه دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: اسم این شرکت، کشت و صنعت نیشکر است. باید کشت را داشته باشیم و در کنار آن نیز باید صنایع مرتبط با نیشکر را گسترش دهیم. کشت و صنعت یک پروژه ملی است. سازمان جهاد کشاورزی برای حمایت‌های فنی و مشاوره‌ای با تمام قوا کاملا در کنار طرح ملی توسعه نیشکر ایستاده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار