تابناک مرکزی: دادستان اراک گفت: فردی که درباره داروهای قاچاق مورد اتهام قرار گرفته، حدود یک و سال و نیم است که در آن کلینیک کار نمی‌کند، مرجع تشخیص غیر مجاز بودن این اقلام دارویی علوم پزشکی است. خط کش ما عدالت است و رسیدگی به پرونده خارج از احساسات و مباحث سیاسی انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۰۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 06 January 2019

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، عباس قاسمی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در رابطه با سلامت مردم کوتاه نمی‌آییم اظهار داشت: آلاینده‌های زیست محیطی یکی از حقوق عامه مردم است، کارهای بسیار خویی مثل نیروگاه انجام شده و ادامه می‌دهیم، اگر در نیروگاه و یا کارخانه‌ها اقدام به آلودگی به ویژه در فصل گرما کنند قطعا از سوی محیط زیست پیگیری و از آلایندگی خود را برطرف نکنند بدون رودربایسی پلمپ می‌شوند، در رابطه با سلامت مردم کوتاه نمی‌آییم.

وی عنوان کرد: در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، در زمینه گرانی هم با همکاری تعزیرات موارد را با جدیت پیگیر هستیم، در بحث قاچاق گوسفند زنده هم که از سطح استان مرکزی و قم اقدام می‌شد اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در واقع بردن گوسفند از استان محدود شده است.

وی بیان کرد: کشتارگاه موجود در شهرستان اراک در شان مردم نیست و باید از سوی بهداشت ظاهری و سلامت بسیار مدرن‌تر باشد، باتوجه به این که 15 درصد از سود معادن باید در محل معادن هزینه شود، باید حقوق دولتی معادن پرداخت شود، پیگیر این مطلب هستیم، مثل معدن سولفات که با پیگیری‌های انجام‌ شده قرار شد مشکل زیست محیطی منطقه برطرف شود همچنین 15 درصد سود معدن هم در محل معدن هزینه و آباد شود، معدن سولفات که بیشتر در تولید محصولات شوینده استفاده می‌شود به جای ارسال به سمنان در خود اراک یک کارخانه ایجاد کنند تا ضمن کاهش هزینه‌های انتقال سبب ایجاد اشتغال هم شود و باطله‌های آنها سریع بازگردانده شود، همچنین هر مبلغی را که به کسی یا جایی کمک می‌شود رو نوشت آن را برای پیگیری ارسال کنند و در نهایت از تالاب استفاده صحیح شده و تخریب نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی خاطرنشان کرد: متاسفانه نسبت به حقوق حقه معادن کم کاری شده که پیگیر آن هستیم، در حوزه نور جاده‌ها، شهر و پارک‌ها حساس بوده و پیگیر هستیم، در زمینه مزاحمت به بانوان و جرائمی که در آخر هفته‌ها رخ می‌دهد پیگیری و ورود کرده‌ایم، در بازرسی به رستوران‌ها هم ورود پیدا کرده‌ایم، بحث سلامت در الویت ما است، ما متولی بحث سلامت نیستیم اما متولی پیگیری عدم وقوع جرم در این حوزه هستیم، اگر بتوانیم هر سازمانی را به مسئولیت خود واقف کنیم و جلوه مطالبه‌گری را نمایان کنیم توانستیم کاری انجام دهیم.

قاسمی با اشاره به مشکلات پساب دو واحد الکل‌سازی شهرک صنعتی خیرآباد گفت: دو واحد سبب ایجاد بوی نامطبوع و آلودگی در آن منطقه شده‌اند، تذکر لازم داده شده است، محیط زیست برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی دو شرکت الکل سازی قطب صنعتی باید با جدیت ورود کرده و چنانچه شرکت‌ها اقدامی در راستای برطرف نکردن مشکل انجام ندادند، مراتب به دستگاه قضا ارجاع داده شود، در زمینه ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اختلاس و غیره هم ورود داشته‌ایم، دو مورد تعرض به ماموران راهنمایی و رانندگی داشتیم که دستگیر و بازداشت شدند.

وی با اشاره به بحث قاچاق دارو عنوان کرد: قاچاق یعنی کالایی را بدون رعایت قانون وارد کشور و یا از کشور خارج کنیم، در رابطه با داروهای کشف شده صرف نظر از صاحب آن و جریان‌های سیاسی، برای این پرونده وارد جریان های سیاسی و پوپولیسم کیفری نمی‌شویم، رسیدگی باید علمی باشد، زیرا باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشیم.

قاسمی ادامه داد: این داروها عمدتا ساخت ایران هستند، در روند رسیدگی به این مسئله هیچ فشاری از طرف شخص یا ارگان خاصی از هیچ جناحی به ما وارد نشده، فردی که مورد اتهام قرار گرفته، حدود یک و سال و نیم است که در آن کلینیک کار نمی‌کند، مرجع تشخیص غیر مجاز بودن این اقلام دارویی علوم پزشکی است، رسیدگی باید علمی، قانونی و فارغ از حاشیه باشد، خط کش ما عدالت است، رسیدگی به پرونده خارج از احساسات و مباحث سیاسی انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که در عدم واگذاری برخی کارخانه‌ها مثل پالایشگاه به بخش خصوصی داشتیم زیرا آینده واگذاری به ویژه با شرایط کارخانجات مثل هپکو، آونگان و غیره، برای ما یک آسیب است، مخالفت خود  را صراحتا اعلام کردیم، زیرا می‌دانیم اگر واگذار شود چند سال دیگر برنامه دیگر داریم.

وی عنوان کرد: در زمینه هپکو واقعیت این است که اگر کمک دستگاه قضایی نبود همین میزان سامان ایجاد شده و رایحه امید پیچیده هم وجود نداشت، مستندات ما در حوزه کارگری بالای چندین زونکن است،حوزه کارگری هپکو خود به تنهایی یک زونکن دارد، در راستا نهایت همکاری انجام شد، باز هم باید پیگیر امور آنها باشیم تا مشکل ریشه‌ای برطرف شود.

قاسمی ادامه داد: در بحث آونگان هم با واگذاری انجام شده و قرارداد محکم بسته شده قرار شد حقوق معوقه کارگران و بازنشستگان پرداخت شود علی‌رغم این که این شرکت ورشکسته شده بود.

وی عنوان کرد: همچنین کارگران خود آونگان به کار گرفته شوند و کارخانه تغییر کاربری ندهد، واگذاری به یک شخص حقوقی است، تا کنون در این شرکت 6 میلیارد تومان پرداخت شده و امیدواریم هرچه زودتر به وضعیت مطلوب خود برسد، هم اکنون برخی از شرکت‌های استان با 30 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند، این موضوع خود یک فاجعه است،  واگذاری‌های بی‌حساب و کتاب کنترل و بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به مشکل نبود پارکینگ در واحدهای مسکونی و تجاری گفت: اگر پارکینگ باشد استرس و اضطراب وجود ندارد و همچنین برخی از جرائم خرد کاهش پیدا می‌کند، بحث پارکینگ مورد حساسیت ما هم قرار دارد زیرا سبب پیشگیری از جرم می‌شود و قانون صراحتا اعلام کرده که هر مجتمع تجاری و یا مسکونی باید پارکینگ داشته باشد، رسیدگی به این موضوع حیوانات موذی، ولگرد و متکدیان و پسماند بر عهده شهرداری بوده و مورد قصور قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی تصریح کرد: در زمینه تخلیه نخاله‌های ساختمانی هم باید تذکرات لازم به خودرو‌های حمل کننده این نخاله‌ها از سوی محیط زیست، شهرداری و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط داده شود، زیرا خودروهای متخلفی که اقدام به تخلیه نخاله در خارج از محل در نظر گرفته انجام دهند مورد پیگیری و توقیف قرار می‌گیرند.

وی در خصوص فعالیت برخی از کانال‌ها در فضای مجازی گفت: در خصوص فعالیت یک شبکه تلگرامی که اقدام به برخی مطالب توهین آمیز و نشر اخبار می‌کند پرونده تشکیل شده، تحقیقات درحال انجام است و سرنخ‌هایی نیز به دست آمده است، اما متاسفانه شبکه‌ مجازی فضای گمنامی است و نمی‌توان به راحتی دوست و دشمن را شناخت و گاهی رسیدگی به این امر زمان‌بر می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار