دبیرکل دومین کنفرانس ملی مهندسی مواد، متالورژی و معدن از دریافت 92 مقاله در دبیرخانه این کنفرانس خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 08 January 2019

بهنام لطفی اظهار کرد: دومین کنفرانس ملی مهندسی مواد، متالورژی و معدن توسط دانشگاه شهیدچمران اهواز و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در 30 دی ماه در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین دوره این کنفرانس سال قبل در اهواز برگزار شد. هدف ما از برگزاری این کنفرانس، توجه به ارتباط صنعت و دانشگاه و افزایش این ارتباط است تا افرادی که در زمینه متالورژی، معدن و زمینه‌های دیگر مهندسی فعالیت دارند بتوانند فعالیت‌های خود را عرضه کنند. در این زمینه کنفرانسی در استان نداشته‌ایم و با توجه به استقبال خوبی که از اولین کنفرانس انجام شد، تصمیم گرفتیم برگزاری این کنفرانس را ادامه دهیم.

دبیرکل دومین کنفرانس ملی مهندسی مواد، متالورژی و معدن با اشاره به اینکه در کنفرانس سال گذشته حدود 90 مقاله دریافت کرده بودیم، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار تا 14 دی‌ماه تمدید شده بود و تا این زمان 92 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود ممکن است مهلت ارسال مقالات را کمی تمدید کنیم، به همین دلیل احتمال می‌دهم تعداد مقالات دریافت شده از 100 عدد بیشتر شوند.

لطفی خاطرنشان‌کرد: متقاضیان ارسال مقاله به این کنفرانس می‌توانند مقالات خود را از طریق سایت www.3mconf.ir برای شرکت در کنفرانس بارگذاری کنند.

وی درخصوص محورهای این کنفرانس گفت: در گروه مواد و متالورژی ریخته‌گری و انجماد، مهندسی سطح، شکل‌دهی مواد، متالورژی فیزیکی و علم مواد، مواد مهندسی، مدیریت راهبردی و محیط زیست، شبیه‌سازی، متالورژی استخراجی، جوشکاری، خوردگی، مدیریت تولید مواد، خواص فیزیکی و مکانیکی مواد، الکتروشیمی، متالورژی پودر، مدل‌سازی فرآیند، بررسی‌های غیر مخرب، بهینه‌سازی فرآیند، سرامیک، مواد پلیمری، کامپوزیت، بیو مواد، مواد پیشرفته، مواد هوشمند، مواد نانو، انرژی‌های نو، فیزیک حالت جامد، خواص الکتریکی و مغناطیسی مواد، سنتز مواد، فرآیندهای ساخت و تولید مواد، محورهای این کنفرانس هستند.

دبیرکل دومین کنفرانس ملی مهندسی مواد، متالورژی و معدن افزود: در گروه معدن نیز ژئو مکانیک معدن، استخراج و بهره‌برداری از معادن، خواص سنجی و فرآوری مواد معدنی، شناسایی پی جویی و اکتشاف مواد معدنی، چالزنی و انفجار در معادن و روش‌های انفجار، محیط زیست، بهداشت و ایمنی در معادن ( HSE )، روش‌های نوین بارگیری و انتقال مواد معدنی، اکتشاف، استخراج و فرآوری سنگ‌های تزیینی، مدل‌سازی ویژگی‌های کانسنگ و ارزیابی ذخیره، ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در معدن و صنایع معدنی، تعمیرات و نگهداری ماشین آلات معدنی (اکتشاف، استخراج، فرآوری)، اقتصاد معدن مواد معدنی و نقش محصولات معدنی در اقتصاد کشور و تجارت جهانی، محورهای علمی کنفرانس هستند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار