رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر هشدار داد:
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: سودجویانی که بدون مجوز و به بهانه طب سنتی و طب ایرانی، حجامت، زالودرمانی، حلزون درمانی، طب سوزنی، آموزش های مزاج شناسی، تجویز داروهای گیاهی و به اصطلاح ارگانیک و امثالهم سلامت مردم شوشتر را به خطر انداخته اند، منتظر برخورد قضایی و اعمال قانون باشند.
کد خبر: ۷۰۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 12 January 2019

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: بازرسان معاونت درمان و مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شوشتر تعدادی از این مراکز را شناسایی کرده اند و در این خصوص گزارش های مفصلی به دادستان و فرمانداری ارسال شده است و از فرماندار و دادستان درخواست اقدامات قضایی فوری و برخورد با این افراد را کرده ایم.

ابول نژادیان تصریح کرد: متاسفانه مشاهده شده است که بعضی از این افراد اقدام به تبلیغات گسترده در فضای مجازی و حقیقی می کنند. مردم مراقب باشند که فریب ای نگونه تبلیغات را نخورند و بدانند که انجام اقدامات درمانی طب سنتی و طب ایرانی صرفاً توسط پزشکان یا داروسازان عمومی که دوره تخصصی چهار ساله طب سنتی را در دانشگاه های معتبر گذرانده اند و یا پزشکان عمومی که دوره های مخصوص طب سنتی را زیر نظر وزارت بهداشت سپری کرده اند، بلامانع است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ فرد یا مرکز مجاز حوزه طب سنتی در شهرستان شوشتر فعالیت ندارد و علاقمندان به استفاده از خدمات طب سنتی باید به مراکز مجاز در مرکز استان خوزستان مراجعه کنند. همچنین به کسانی که علیرغم دریافت تذکر از دانشکده علوم پزشکی، همچنان به فعالیت های بدون مجوز خود ادامه می دهند هشدار می دهیم که منتظر برخورد قضایی باشند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، سلامت ، حجامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار