رئیس اداره بازرسی دانشگاه جندی شاپور اهواز:
رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه اقدامات مفید صورت گرفته در قالب طرح تحول سلامت برای کاهش هزینه‌های بیماران ناکافی‌ است، گفت: تامین بودجه مورد نظر جهت جبران افزایش هزینه‌های تامین دارو، ملزومات پزشکی و تجهیزات می‌تواند منجر به افزایش رضایتمندی بیماران در بیمارستان‌ها شود و مسئولین امر باید توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 06 January 2019

دکتر میثم معزی اظهار کرد: صرفا ۵.۵ درصد از بودجه کلی سال ۹۸، به وزارت بهداشت اختصاص داده شده است که با احتساب هزینه‌های طرح تحول و سهم بیمه‌ سلامت از ارزش افزوده این بودجه، این مبلغ به زیر ۵ درصد نیز خواهد رسید.

وی افزود: همچنین با وجود تورم فزاینده هزینه‌ها، باید اذعان کرد که حوزه بهداشت و درمان، در بودجه سال ۹۸ مظلوم واقع شده و نیازمند بازنگری جدی است چرا که به طور مثال در این لایحه صرفا یک‌هفتم هزینه‌های مورد نیاز برای جذب ۳۰ هزار نیروی انسانی در مراکز بهداشتی درمانی جدید لحاظ شده است.

معزی با بیان اینکه اقدامات مفید صورت گرفته در قالب طرح تحول سلامت برای کاهش هزینه‌های بیماران، ناکافی‌ است، ادامه داد: تامین بودجه مورد نظر جهت جبران افزایش هزینه‌های تامین دارو، ملزومات پزشکی و تجهیزات می‌تواند منجر به افزایش رضایتمندی بیماران در بیمارستان‌ها شود و مسئولین امر باید توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این میان اما تاسیس و تشکیل موسسه‌های خیریه بیمارستانی و بهره‌گیری از توانمندی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، با توجه به محدودیت‌های مالی موجود در مراکز درمانی برای تأمین تجهیزات و امکانات و همچنین عدم استطاعت بسیاری از بیماران در تأمین مخارج درمان، می‌تواند زمینه‌ساز رفع مشکلات بسیاری باشد.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز افزود: بدیهی است با جذب پتانسیل‌های موجود در جامعه و فراخوانی افراد توانمند و خیّر، بسیاری از اهداف بیمارستان گلستان اهواز در زمینه خدمات‌رسانی به مردم و بیماران محقق و بخش قابل توجهی از کاستی‌های بودجه‌ای، تأمین خواهد شد.

معزی با اعلام اینکه مراحل ثبت و صدور مجوز فعالیت موسسه خیریه بیماران بیمارستان گلستان، در حال انجام است افزود: گروهی از کارکنان خوشنام و فعال‌، اعم از اساتید هیات علمی، مسئولین و کارکنان این مرکز به عنوان عضو در این موسسه، تعیین شده و فعالیت خواهند داشت و بسیار امیدواریم، هم‌افزایی و همفکری این عزیزان زمینه‌ساز نتایج مطلوب و مفیدی برای خدمت‌رسانی بهتر به بیماران و مراجعان باشد.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: در روزهای اخیر اجرای دو طرح مهم و مردم‌محور تاسیس یک همراه‌سرا و ایجاد یک سالن انتظار مجهز، در این مرکز آغاز شده و همچنین تلاش‌های قابل توجهی برای جذب خیرین در حال انجام است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: درمان ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار