عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه شهردار اهواز اعلام کرده که آماده خدمت به مردم اهواز است، گفت: طبق قانون شوراها، برکناری شهردار فرآیندی دارد و اگر در شورا مخالفینی وجود دارد باید این فرآیند قانونی را طی کنند.
کد خبر: ۷۰۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 06 January 2019

حسین حیدری در خصوص ادامه فعالیت منصور کتانباف شهردار فعلی اهواز، اظهار کرد: بازنشستگی آقای کتانباف مشکلی ندارد و حکم وی نیز برای چهار سال صادر شده است.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر شهردار اهواز در حال انجام وظیفه است، بیان کرد: شهردار اهواز اعلام کرده که آماده خدمت به مردم اهواز است.

وی تصریح کرد: طبق قانون شوراها، برکناری شهردار فرآیندی دارد و اگر در شورا مخالفینی وجود دارد باید این فرایند قانونی را طی کنند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: قطعاً هر شهردار مخالفین و موافقینی دارد اما در قانون پیش‌بینی شده که برکناری شهردار به چند شیوه انجام می‌شود و یکی از اختیارات شورا استیضاح است که در قانون پیش‌بینی شده است. اگر برخی اعضا مخالف شهردار باشند می‌توانند از این فرآیند قانونی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: شورا اختیار برکناری شهردار را دارد و تا زمانی که شورا طی فرآیندی از اختیار قانونی خود استفاده نکند شهردار اهواز خدمت خود را ادامه می دهد. شهردار بارها اعلام کرده است هر زمانی که اعضای شورا به ادامه فعالیت وی رضایت نداشتند آماده رفتن از شهرداری اهواز است البته این عدم رضایت به ادامه کار، فرآیندی دارد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه استیضاح یا برکناری شهردار نیاز به 9 رای اعضای شورا دارد، تصریح کرد: طبق آنچه اطلاع دارم در حال حاضر 6 عضو شورای شهر اهواز مخالف ادامه کار شهردار و 7 عضو دیگر با ادامه فعالیت شهردار اهواز موافق هستند.

حیدری با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در سطح شهر گفت: شهرداری متاثر از شرایط اقتصادی کشور است و همه دستگاه های اجرایی مشکلات مالی دارند. پروژه‌های عمرانی در سطح شهر فعال هستند اما برخی از پروژه‌ها دچار مشکلات مالی هستند.

وی ادامه داد: اگر عضوی از شورای شهر می‌گوید شهر تعطیل است، این گونه نیست. در حال حاضر این عضو می تواند طبق اختیارات قانونی از شهر بازدید و مشاهده کند که اکثر پروژه‌ها فعال هستند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه باید نقاط مثبت و منفی اقدامات منصفانه بیان شود، گفت: برای اعلام نظر نباید اقدامات مثبت نادیده گرفته شود زیرا این کار موجب ناامیدی و بی اعتمادی مردم می شود؛ هرکس خدمات نظام را نادیده بگیرد خلاف توصیه های مقام معظم رهبری را انجام داده است. برای رسیدن به هدف نباید همه چیز را نادیده بگیریم زیرا این کار خلاف انصاف است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار