معاون سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز آمریکا حوزه نفوذ خود را از دست داده و شعار مبارزه با تروریسم وی یک فریب تاریخی است.
کد خبر: ۶۹۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 06 January 2019

 

شعار مبارزه با تروریسم توسط آمریکا یک فریب تاریخی است/ایران باتوجه به دارا بودن منابع نفت و گاز یکی از کشورهای مطرح جهان است

حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی در همایش سیاسی فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی و مسئولان یگان های آجا در اهواز افزود: هارتلند به معنای تسلط کامل بر غرب دنیا است؛ اکنون ایران اسلامی به عنوان هارتلند دنیا محسوب می شود.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه کشور ما 6 هزار کیلومتر مرز خاکی و 27 هزارکیلومتر مرز دریایی دارد گفت: کشور ایران باتوجه به دارا بودن منابع نفت و گاز یکی از کشورهای مطرح جهان است و 70 درصد چاه های دنیا در مناطق شیعه نشین است و همین امر ایران را به منطقه ای بسیار حساس و استراتژیک تبدیل کرده است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: بخش عمده ای از تجارت دنیا از منطقه غرب آسیا عبور می کند و همین امر چشم طمع دشمنان و تلاش آنها برای تسلط بر ایران را بیشتر کرده است. دشمن در سال های اخیر به مدار 45 درجه مرز ایران رسید اما نیروهای غیرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای نظامی سد محکمی برابر آنها بودند و مانع ورود این جنایتکاران به کشور شدند.

حجت الاسلام حاجتی ادامه داد: اکنون یکی از کارکردهای صددرصدی دشمن در فضای مجازی زیر سوال بردن ولایت فقیه است.
وی گفت: زمانی که عراق در حال سقوط بود و داعش به 30 کیلومتری کربلا رسید؛ وضعیت به گونه ای بود که حتی آمریکا نیز نتوانست به دشمن نزدیک شود و اگر تدبیر ولایت فقیه و مدافعان حرم نبود علاوه بر عراق و سوریه از همین عربستان نیز خبری نبود.

وی افزود:دشمن نقشه تجزیه غرب آسیا را از پنج سال پیش طراحی کرده بود و قصد داشت ایران را به چهار کشور تقسیم کند.
وی ادامه داد: فردای سقوط موصل که داعش قصد داشت به اربیل و خانقین نزدیک شود، آمریکا بحث تجزیه عراق را مطرح کرد اما ولایت فقیه بود که جلوی تجزیه عراق را گرفت اما این دشمنان کوردل بازهم قصد دارند ولایت فقیه را زیر سوال ببرند. وی گفت: امروز هر کسی خواب بماند دشمن سرش را از تن جدا می کند؛ چهار سال پیش نیز به وزیر امورخارجه گوشزد کردیم که مذاکره با آمریکا به صلاح نیست چرا که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها فرموده بودند هیچگاه نباید به دشمن اعتماد کرد.

وی ادامه داد: اکنون که پس از تلاش چندین ساله غرب برای آسیب رساندن به انقلاب و نظام ، نسل چهارم جنگنده کوثر را با موتور جت کاملا بومی به هوا فرستادیم نشان می دهد که دیگر نیازی به وابستگی نداریم و باید خود را باور کنیم.

وی ادامه داد: خیلی ها گمان داشتند مذاکره با دشمن همه مشکلات اقتصادی ایران را برطرف می کند اما دشمن برنامه ریزی گسترده ای برای نفوذ کرده و دیگر قابل اعتماد نیست. 

سعید حسن خانی در این همایش بیان کرد:در دنیا هشت حوزه تمدنی وجود دارد که تمدن غربی که آمریکا سردمدار آن است روز به روز در حال سقوط است و آنها تنها می توانند سرعت زمین خوردن آن را کم کنند.

وی افزود:تمدن غرب همواره با تمدن اسلامی اختلاف داشته ودشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون درصدد آسیب رساندن به تمدن اسلامی بوده است.

معاون سیاسی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: آمریکا بر این باور است که امروز در منطقه آشوب زده غرب آسیا به بالاترین ضریب امنیت رسیده و بشار اسد نیز به عنوان یک تهدید، ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه امروز جهان اسلام مستعد پذیرش الگو است بیان کرد: آنها نمی خواهند حوزه جهان اسلام به یک کشور مستقل و مقتدر تبدیل شده و الگویی برای سایر کشورها باشد.

حسن خانی گفت: آنها بر این باورند که اگر حوزه تمدن اسلامی خود را به عنوان یک الگو معرفی کند، زمینه نابودی حوزه تمدن غرب را تسهیل می کند؛ همین امر باعث شده 40 سال با انقلاب اسلامی مشکل داشته باشند.

وی افزود:آنها ایران را یک کشور غیرعادی می نامند چرا که می تواند به عنوان یک الگو خود را معرفی کند.

وی با بیان اینکه بافت انقلاب اسلامی مادی گرایانه نیست گفت:دشمن سال ها است که با فشارهای رسانه ای ، سیاسی و اقتصادی، خسارت هایی را به ایران اسلامی وارد کرده و اکنون نیز در بحث مهار انقلاب سعی دارد روایت های انقلاب را به روایت های ضد انقلابی تبدیل کند.

وی ادامه داد:دشمن سعی دارد از طریق فشارهای اقتصادی و تهدید عملیات مسلحانه ایران را به یک کشور عادی و نرمال تبدیل کند که سرویس جاسوسی انگلیس پیش از این گفته بود برای تبدیل ایران به یک کشور نرمال به یک صبر استراتژیک 10 تا 15 ساله نیاز دارند.

معاون سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: روسای جمهور سابق آمریکا نظرات خاصی نسبت به ایران داشتند ؛ تعدادی از آنها به دنبال تغییر و تعدادی نیز به دنبال نابودی ایران بودند و اکنون نیز ترامپ صحبت از تغییر رفتار ایران می زند.
وی بیان کرد: در‌گذشته نظام وسیستم غالب بر دنیا سیستم دوقطبی بود که همه چیز توسط آمریکا و شوروی کنترل می شد؛ در این سیستم بود که نظام اسلامی به پیروزی رسید و شعار استقلال و آزادی را در جهان مطرح کرد.

وی گفت: هنوز نظام مسلطی بر دنیا حاکم نشده و همین امر باعث شده که در دنیا هرج و مرج ایجاد شده و رقابت ها نیز بیشتر شود و گروه های تروریستی ظهور کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مهترین ابزار سال 2025 سلاح سایبری است افزود: امروز گروه های سیاسی و تروریستی هم دارای توانمندی هستند.

وی ادامه داد: عملیات سایبری عملیات نظامی نیست بلکه یک هکر نیز به راحتی می تواند به یک تهدید خطرناک برای هرکشوری تبدیل شود.

حسن خانی با بیان اینکه آمریکا تا سال 2025 هنوز بالاترین سرمایه بودجه دفاعی را دارد گفت: 700میلیارد دلار هزینه دفاعی آمریکا برای امسال تصویب شده است و این کشور با وجود قدرت نظامی و اقتصادی اما هنوز توان استفاده از قدرت خود را ندارد.

وی افزود: آمریکا در اجلاس اوپک تمام تلاش خود را روی کاهش نیافتن سهمیه اوپک گذاشت و سعی کرد قیمت نفت و نیز سهیمه نفت ایران کاهش یابد تا به تحریم ها کمک کند اما هیچیک از این اهداف محقق نشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار