معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 170 تن شکر غیر قابل مصرف به ارزش ریالی بیش از پنج میلیارد ریال در شهرستان شادگان معدوم شد.
کد خبر: ۶۹۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 07 January 2019

هدا مجیری اظهار داشت: با درخواست گمرک شادگان در خصوص نمونه برداری از محموله شکر،کارشناسان این معاونت در اسرع وقت نسبت به نمونه برداری اقدام نمودند که براساس نتایج آزمایشگاهی جوابیه غیر قابل مصرف انسانی بدست آمد.

وی به اهمیت موضوع و سلامت مصرف کننده توسط کارشناس نظارت بر مواد غذایی و امور حقوقی اشاره کرد و افزود: بعلت مضر بودن به سلامت مصرف کننده است محموله در گمرک شادگان توقیف و پس از انجام مراحل قانونی و قضایی با حضور دادستان شادگان محموله شکر منهدم شد .

مجیری اضافه کرد : با توجه به اینکه رسالت این معاونت صیانت از واردات محصولات سلامت محور می باشد و بنا بر دستورالعمل واردات هر گونه محصول سلامت محور می بایست به معاونت غذا و دارو جهت اخذ مجوز های بهداشتی لازم و قابلیت مصرف انسانی آن استعلام نماید.

وی افزود:عدم رعایت موارد فوق موجب به خطر انداختن امنیت غذایی می شود ،که می تواند عوارض و صدمات جبران ناپذیری به مصرف کننده وارد کند بنابراین لازم است جهت تحقق این امر و جلوگیری از حقوق مصرف کننده محصولات سلامت محور وارداتی فرآیند ترخیص قانونی از جمله بررسی های کارشناسی، نمونه برداری، ارسال به آزمایشگاه و اخذ نتیجه را طی نمایند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را برای پیگیری و برخورد قانونی از طریق شماره تماس 06153329017 به واحد رسیدگی به شکایات معاونت غذا و دارو آبادان اطلاع دهند.

607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان ،خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار