سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار با پیگیری های انجام شده و مساعدت استاندار خوزستان برای جاده سازی و دسترسی به روستاهای احمدفداله دزفول تصویب شد.
کد خبر: ۶۹۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 08 January 2019

محمد حیدری افزود: استاندار خوزستان اوایل امسال در جریان بازدید از مناطق محروم احمدفداله واقع در شمال دزفول در جریان محرومیت ها و مشکلات این بخش قرار گرفت که در این بازدید مقرر شد عملیات جاده سازی و دسترسی به روستاهای این دهستان به طول 20 کیلومتر انجام شود.

وی اضافه کرد: این موضوع در نشست شورای عشایری در استانداری خوزستان نیز مطرح و مقرر شد 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای این طرح که با راه شکافی نیز همراه است، اختصاص یابد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه این طرح در حال برگزاری مناقصه است، گفت: دهستان احمدفداله یکی از دهستان های سخت گذر و کوهستانی دزفول است که امیدواریم با این عملیات جاده سازی دسترسی عشایر منطقه تسهیل یابد.

وی افزود: موضوع شهر شدن مرکز بخش شهیون نیز در بازدید از این بخش مطرح شد که چنانچه حدود پنج هکتار زمین مناسب برای راه اندازی ادارات دولتی در مرکز بخش شهیون واگذار شود وزیر کشور ظرف مدت یک هفته شهر شدن آن را ابلاغ خواهد کرد.

حیدری اضافه کرد: این موضوع توسط شورای بخش شهیون در دست بررسی است که اگر محقق شود شاهد راه اندازی ادارات در مرکز بخش به منظور خدمات رسانی بیشتر به اهالی خواهیم بود.

وی درخصوص مشکل تامین نفت سفید ویژه اهالی روستایی و عشایری شهرستان دزفول نیز گفت: برخی از اهالی روستاها در موعد مقرر برای دریافت سهمیه اقدام به ثبت نام در سامانه وزارت نفت نکرده بودند و با مشکل مواجه شدند ولی اکنون مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بخش شهیون دزفول نقش مهمی در تولید دام و فرآورده های دامی منطقه دارد ولی از امکانات زیربنایی مناسب به ویژه در حوزه راه محروم است و همواره حوادث خونبار رانندگی در جاده های کوهستانی این بخش رخ می دهد.
نبود جاده مناسب روستایی برای بیش از 70 درصد روستاهای سخت گذر بخش شهیون دزفول و وضعیت نامطلوب جاده های روستایی تردد اهالی را با مشکل مواجه کرده است.

برچسب ها: اعتبارات ، دزفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار