غلامرضا شریعتی:
زمانی که نرخ‌ها متفاوت باشد، باعث اختلافات در سطح جامعه می‌شود اما هر زمان که نرخ‌ها در سطح یک جامعه ثابت باشد، فساد ایجاد نمی‌شود. چند نرخی شدن نشانه وجود فساد است و این جلسات را برگزار می‌کنیم تا از آن فساد جلوگیری کنیم و آن را به حداقل برسانیم.
کد خبر: ۶۹۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 05 January 2019

غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان که در سرسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد بیان کرد: مدیران استانی در تمامی جلسات قرارگاه فرماندهی اقتصادی باید حضورداشته باشند، اگر حضور نداشته باشند به نشانه نبود صلاحیت آنها در مسئولیتی است که دارند.

به گزارش"تابناک" وی گفت: اگر مدیران به صورت مستمر در جلسات قرارگاه حضور نداشته باشند، باید گزارش حضور نیافتن آنها از سوی معاونت اقتصادی به استاندار اعلام شود.

شریعتی افزود: هر مسئولی که در جلسات حضور نداشته باشد و خودش تصمیماتی را بدون هماهنگی با قرارگاه اتخاذ کند، این خلاف اقدامات دولت تلقی می‌شود و تاکید بر این بود که تصمیمات قرارگاه عملی شود.در سال 97 سه شوک در ماه‌های فروردین، خرداد و تیر به کشور وارد شد و هر کدام نیز تاثیر متفاوتی بر بازار داشت و باعث شد تا شاهد نوسان قیمت کالا برای مصرف کننده باشیم.

وی هدف از تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان را مدیریت نوسانات قیمت در بازار بیان کرد و افزود: با برگزاری این جلسات به دنبال ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها برای کنترل قیمت ها هستیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اکنون شرایطی به وجود آمده که مجبور شده‌ایم برای اداره اوضاع، دست به اقداماتی فراتر از مسایل عادی و قانونی بزنیم، بیان کرد: متاسفانه مسئولان مربوطه در خوزستان شرایط خاص استان را درک نکرده اند و اقداماتی که در حوزه اقتصاد و بازار انجام می شود بدون هماهنگی با این قرارگاه است و این موضوع باعث شده که شاهد چند نرخی شدن کالا در استان باشیم.

وی گفت:مهمترین مسئولیت دولت جلوگیری از نارضایتی بیشتر در میان مردم و ایجاد شرایطی است که حداقل رضایتمندی بین مردم ایجاد شود.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه گرانی ها باعث شده سرانه مصرف پروتیین مردم کاهش جدی داشته باشد، افزود: بعدها عوارض این موارد بر فرزندان ما ایجاد می‌شود؛ نباید اجازه دهیم چنین شرایطی به وجود بیاید.وی در خصوص افزایش تعداد عاملان توزیع گوشت قرمز و مرغ در خوزستان گفت: این اقدام خوبی از سوی قرارگاه اقتصادی بوده، باید دسترسی به کالاهای با نرخ دولتی برای مردم آسان‌تر،و نظارت بر آنها نیز بیشتر شود.

شریعتی با بیان اینکه باید اثربخشی توزیع و عرضه گوشت و مرغ در خوزستان میان مردم دیده شود، افزود: مردم باید از مراکز توزیع گوشت و مرغ اطلاع داشته باشند این کار باعث می شود که جو روانی جامعه آرامش داشته باشد.وی با اشاره به اقدام برخی سازمان ها و ادارات مرتبط با ستاد تنظیم بازار گفت: توزیع بیش از حد نیاز در شهرهای کوچک با عنوان منطقه محروم، اقدام اشتباهی بوده که افزایش قیمت و فاسد شدن گوشت را به دنبال دارد.

علی بحرینی نیز بیان کرد: یکی از مشکلات بنکداران و مراکز پخش عمده کالا نداشتن نقدینگی و گردش مالی در تامین کالا است باید؛ برای تامین کالا به ویژه برای بازار عید نوروز به بنکداران و مراکز پخش عمده کمک شود تا برای تامین کالا مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: انتظار می شود در این قرارگاه مسئولان خوزستان به دنبال راه حلی برای جذب منابع بیشتر از دولت برای تامین هر چه بیشتر کالا در بازار باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان افزود: متاسفانه در خصوص توزیع گوشت و مرغ در خوزستان نارضایتی وجود دارد در صورتی که با یک تصمیم گیری مناسب می توان این مشکل را حل کرد.وی گفت: هیچ مسئولی نباید خارج از بخشنامه و تصمیماتی که در این قرارگاه اتخاذ می شود کاری انجام دهد.بحرینی ادامه داد: همه دستگاه ها باید تصمیماتی را که در این قرارگاه گرفته می شود عملیاتی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار