معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران:
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: از جمله مشکلات دانشگاه کمبود بودجه و سنگ اندازی پیش روی برنامه های پرمخاطب است.
کد خبر: ۶۹۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 05 January 2019

عبدالرحیم هوشمند در نخستین نشست شورای معاونین فرهنگی و اجتماعی منطقه 10 کشور که امروز، جمعه به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه مشکلات فرهنگی متعددی وجود دارد. تشکیل این شورا باعث هماهنگی بین دانشگاه های منطقه 10 کشور است. این نشست ها در جهت انتقال تجربیات است و از جمله اهداف این نشست ها، بومی سازی فعالیت های فرهنگی است و دانشگاه ها باید بتوانند از توان هم در برگزاری مراسم ها استفاده و برنامه های مشترک برگزار کنند. در دانشگاه دو مشکل عمده وجود دارد؛ کمبود بودجه و لغو برنامه های پر مخاطب در دانشگاه است.

وی عنوان کرد: جشنواره رویش برای اولین بار در اردیبهشت سال ۹۷ برگزار شد و به دلیل کم تجربه بودن، نسبتا مطلوب بود. در نیم سال اول امسال در مجموع ۵۷۱ فعالیت در بخش های مختلف معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز صورت گرفت که عمده این فعالیت ها در بخش انجمن های علمی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شرکت در مسابقات، برپایی جشنواره، حضور در جشنواره حرکت، برگزاری هفته کتاب و کتاب خوانی و برنامه های مختلف در انجمن های علمی، از جمله این فعالیت ها هستند.

هوشمند ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری ۹۹ فعالیت داشتند که شامل فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری، برپایی نمایشگاه ها، اکران فیلم و برگزاری اردوهای زیارتی و گردشگری هستند. در بخش فعالیت های مذهبی، دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت های زیادی ازجمله شرکت در جشنواره قرآن و عترت منطقه ای و کشوری داشته است. همچنین در بخش فعالیت های فرهنگی در خوابگاه ها ۷۳ برنامه انجام شد که عمدتا شامل برگزاری کلاس های آموزشی هستند.

وی افزود: حدود ۱۰۰ نشریه در دانشگاه وجود دارد که از این تعداد ۶۰ نشریه فعال هستند و به دلیل گرانی کاغذ و چاپ، با مشکلات فراوانی رو به رو هستند. در دانشگاه شهید چمران اهواز چهار تشکل، انجمن اسلامی پیرو خط امام، انجمن اسلامی دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی فعال هستند که حدود ۹۵ فعالیت انجام داده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: از جمله مشکلات دانشگاه کمبود بودجه است و شرایط بودجه سال به سال رو به ضعف است. همچنین متاسفانه در دانشگاه شاهد ایجاد مقاومت و سنگ اندازی پیش روی برنامه های پرمخاطب هستیم. این نوع برخوردها مانع حرکت دانشجویان و فعالیت آن ها می شود؛ مدیران و تصمیم گیران فرهنگی دانشگاه باید بپذیرند که دانشگاه شامل تمام سلایق است و باید به همه امکان فعالیت داده شود.

وی گفت: سال گذشته همکاری های خوبی با سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان صورت گرفت. همچنین امسال تفاهم نامه فعالیت های فرهنگی منعقد شد که منجر به برگزاری برنامه های مشترک دانشگاه و سازمان جهاد دانشگاهی شده است.

هوشمند ادامه داد: امسال دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان دومین سوگواره ملی اربعین است. در هفت بخش از جمله پایان نامه، شعر، عکس، فیلم کوتاه، کتاب و مقاله آثار گردآوری شده است. در مجموع ۴۸۷ اثر ارسال شده است که بیشترین تعداد مربوط به بخش عکس است. مهلت ارسال آثار تا اول بهمن ماه تمدید شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار