مدیرکل شیلات استان :
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان این‌که میل به صادرات میان پرورش دهندگان آبزیان بالا رفته است، گفت: اکنون صادرات آبزیان از نظر کمی و همچنین از نظر ارزشی در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته است.
کد خبر: ۶۹۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 01 January 2019

نبی الله خون میرزایی با اشاره به بحث صادرات آبزیان از استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به این‌که مرز عراق برای صادرات آبزیان بسته است، محصولات استان خوزستان شامل ماهی و میگو - پرورشی و دریایی- از کرمانشاه و مرز پرویز خان به اقلیم کردستان و عراق صادر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر صادرات آبزیان خوزستان در حال انجام است اما جهت این صادرات از درون خوزستان نیست و از مرزهای دیگر این صادرات انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و به صرفه بودن صادرات آبزیان، امسال روند صادرات در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است و رغبت نیز برای صادرات میان پرورش دهندگان آبزیان و همچنین صیادان بیشتر شده است.

خون میرزایی با بیان این‌که اکنون میل به صادرات میان پرورش دهندگان آبزیان بالا رفته است، عنوان کرد: محصولات آبزی پروران استان، بازار خود را در کشورهای مقصد صادرات مانند اقلیم کردستان و عراق پیدا کرده‌اند و از این رو مردم در آن مناطق نیز خواهان محصولات ما هستند.

وی ادامه داد: اکنون صادرات آبزیان از نظر کمی و همچنین از نظر ارزشی در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته است و آبزی پروران نیز به دنبال آن هستند تا میزان صادرات را به این مناطق افزایش دهند زیرا قیمت فروش آبزیان در آن کشورها بسیار مطلوب است.

مدیرکل شیلات خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اکنون در فصل صید آبزیان قرار داریم، آنچه که صید می‌شود و بیش از نیاز بازار داخلی است، به مقاصد مورد نظر صادر می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار