رییس پارك علم و فناوری استان خوزستان از برگزاری سومین جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی (ایتاپ) در اهواز خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 31 December 2018

بابك مختاری با اعلام این خبر اظهار کرد: دو دوره گذشته جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی در سال‌های گذشته به‌خوبی برگزار شد و ایده‌های خوبی نیز در این رویداد از سوی دانش‌آموزان مطرح شد. امسال نیز سومین دوره جشنواره با مشاركت دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی، در اسفندماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در نخستین دوره جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی، 26 دانش‌آموز، ایده‌های خود را به دبیرخانه ارسال كردند و در نهایت شش ایده به عنوان ایده‌های برگزیده انتخاب شدند. در دومین دوره، با رشد كمی و كیفی ایده‌ها مواجه بودیم و 127 دانش‌آموز، سال گذشته در این جشنواره شركت كردند و 22 نفر نیز برگزیده شدند.

رییس پارك علم و فناوری خوزستان تاكید كرد: ایجاد روحیه نوآوری و خلاقیت در دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ تفكر و پژوهش و فراهم كردن شرایط مناسب برای ورود دانش‌آموزان به عرصه اشتغال و زندگی از طریق ایجاد تفكر خلاق در آن‌ها، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با تاكید بر اینكه این رویداد با مشاركت پارك علم و فناوری استان، اداره‌كل آموزش و پرورش و دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود، تصریح كرد: دانش‌آموزان می‌توانند ایده‌های خود در حوزه‌های مختلف شامل كشاورزی، فناوری‌های زندگی، نفت، گاز و پتروشیمی، سلامت، بهداشت و مهندسی پزشكی، محیط زیست، نرم‌افزارها و بازی‌های تلفن همراه، حقوق شهروندی، فنی و مهندسی، كار و اشتغال مهارتی و نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای به جشنواره ارسال كنند.

مختاری خاطرنشان‌كرد: دبیرستان غیردولتی دخترانه دانشگاه شهید چمران اهواز (دوره دوم)، به عنوان دبیرخانه این رویداد فعالیت می‌كند و علاقمندان به شركت در این جشنواره، می‌توانند با مراجعه به این دبیرستان و یا تماس با شماره تلفن 33738420-061 اطلاعات بیشتری را كسب كنند. همچنین سایت اینترنتی به آدرس http://itapf.ir برای ثبت ایده‌های دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به این سایت، ایده خود را برای شركت در جشنواره، ثبت كنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه سومین جشنواره ایتاپ دانش‌آموزی نیز با هدف اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص جشنواره و هدایت بهتر دانش‌آموزان برای شركت در جشنواره، كارگاه آموزشی توجیهی برای دبیران در روز چهارشنبه هفته جاری (12 دی‌ماه) ساعت 9:30 صبح در سالن اجتماعات پارك علم و فناوری استان واقع در امانیه، خیابان سقراط غربی، برگزار می‌كند. رابطان جشنواره جابربن حیان در مقطع ابتدایی، دبیران علوم تجربی در مقطع متوسطه اول، دبیران زیست‌شناسی، رابطان آزمایشگاه و انجمن علمی پژوهشی مقطع متوسطه دوم و رابطان جشنواره هنرهای تجسمی و علمی كاربردی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و كار و دانش، در این كارگاه آموزشی حضور می‌یابند.

رییس پارك علم و فناوری خوزستان گفت: 30 بهمن ماه امسال آخرین مهلت ثبت ایده‌های دانش‌آموزان است و 15 اسفندماه امسال نیز سومین ایتاپ دانش‌آموزی در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار