در جلسه شورای شهر اهواز عنوان شد
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز عنوان کرد: در لایحه امروز عوارض کسب را با افزایش ۵۰ درصدی مزد شغل بر اساس وقفه چندساله تنظیم کردیم؛ همچنین با توجه به افزایش ۳۰ درصدی در سهم مناطق، در نتیجه نسبت به سال ۹۲ شاهد افزایش ۸۰ درصدی عوارض نمایندگی‌های خودرو هستیم.
کد خبر: ۶۹۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 31 December 2018

شصت و یکمین جلسه شورای شهر اهواز با 4 لایحه در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر اهواز تشکیل شد.

به گزارش"تابناک"؛ محمدرضا ایزدی عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خطاب به ریاست شورای شهر اهواز، اظهار کرد: ترتیبی اتخاذ گردد تا با تشکیل جلسات مشترک بین نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در شورای شهر فرآیندی تعریف شود تا با تقسیم کار پیگیری‌های قانونی سهم شهرداری از محل عوارض و حق آلایندگی از صنایع آلاینده اخذ گردد.

وی افزود: حق آلایندگی صنایع که مبلغ کلانی طی سال می‌شود، می‌تواند در جهت توسعه شهر، اصلاح زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات رفاهی اثرات بسیار مؤثر و مثبتی را به دنبال داشته باشد. همچنین از مدیران صنایع آلاینده تقاضا دارم در این جهت همکاری لازم را نمایند زیرا عدم پرداخت آن، حق‌الناس است.

عضو شورای شهر با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌ها، عنوان کرد: خرابی آسفالت خیابان‌ها موجب تحمیل هزینه‌های مضاعف به مالکین خودروهای شهروندان شده و می‌طلبد که یک حرکت جهادی صورت پذیرد و شهرداران نسبت به مرمت آسفالت‌های خراب که موجب اعتراضات شدید شهروندان شده است اقدام عاجل نمایند.

ایزدی با اشاره به این‌که شهر اهواز نیاز به روشنایی کامل دارد، اظهار کرد: اهواز از تاریکی‌های شب‌ها و عدم نورپردازی مطلوب محروم است؛ بسیاری از آب‌نماها به خصوص آب‌نمای پل علی‌بن‌مهزیار و آب‌نمای رها شده در کارون و یا به گل نشسته که هزینه چند میلیاردی بابت آن پرداخت شده، کماکان خراب است.

وی افزود: تاریکی شهر موجب شده شب‌های اهواز که می‌تواند در ایام دهه مبارکه فجر روحیه شادابی و نشاط را برای مردم دوچندان کند، همچون شهری دل‌مرده منتقل کرده است. در این راستا از شهردار تقاضا دارم اقدام مؤثر و تسریع نمایند.

محمدجعفر فلسفی نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از ایراداتی که از روز اول به شهرداری وارد بود و شورای شهر جدید با ورود ، متوجه این مشکل شد، سرعت بسیار پایین انجام کارها در شهرداری است.

وی افزود: فرآیند برگزاری مناقصات به گونه‌ای است که سرعت کار را در شهرداری پایین آورده است و کوچک‌ترین کاری که انجام می‌شود نتیجه آن ۶ ماه بعد مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز عنوان کرد: بر روی مسائل مطرح شده در صحن علنی شورای شهر در جلسات خصوصی و کمیسیون‌ها به طور تخصصی بحث و تحقیق می‌شود، اصول کار شورا بر اساس سمبل‌کاری نیست.

حسین حیدری عضو دیگر شورای شهر نیز در خصوص لایحه اصلاح قیمت شغل و بهای خدمات کسب و پیشه نمایندگی‌های مجاز خودرو، اظهار کرد: در حدود ۵۰ تا ۶۰ نمایندگی خودرو در سطح شهر اهواز وجود دارد که به دلیل اختلافی که بین شهرداری و نمایندگان به وجود آمد از سال ۹۲ تاکنون هیچ‌گونه عوارض به شهرداری پرداخت نکردند. قبل از سال ۹۲ عوارض و بهای خدمات این نمایندگی‌ها نصف عوارض کسب پیشه بود.

وی افزود: پس از آن مصوبه‌ای تنظیم شد که منجر به افزایش عوارض بهای خدمات شد که در نتیجه، اعتراض نمایندگی‌های خودرو را در پی داشت و منجر به عدم پرداخت عوارض شد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز عنوان کرد: در لایحه امروز عوارض کسب را با افزایش ۵۰ درصدی مزد شغل بر اساس وقفه چندساله تنظیم کردیم؛ همچنین با توجه به افزایش ۳۰ درصدی در سهم مناطق، در نتیجه نسبت به سال ۹۲ شاهد افزایش ۸۰ درصدی عوارض نمایندگی‌های خودرو هستیم.

حاجتی در خصوص فعالیت درمانگاه شهرداری اهواز، اظهار کرد: جای تاسف دارد که به پرسنل شهرداری هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده به زودی کلینیک (درمانگاه) شهرداری اهواز راه‌اندازی می‌شود که هرینه ویزیت آن رایگان خواهد بود.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: پس از راه‌اندازی این کلینک باید به فکر دو قطعه زمین در شرق و غرب اهواز برای احداث کلینک شهرداری باشیم. در آینده نیز باید هشت کلینیک تخصصی درمانی در هشت منطقه شهرداری اهواز راه‌اندازی شود.

حاجتی بیان کرد: راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در مناطق هشت‌گانه شهرداری موجب مراجعه کمتر بیماران به بیمارستان‌ها و ارائه خدمات بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه موقعیت درمانگاه کنونی شهرداری اهواز در هسته مرکزی شهر بار ترافیکی دارد، عنوان کرد: باید اعضای شورا جهت راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی شهرداری اهواز در هشت منطقه شهرداری اهواز کمک کنند

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار