مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به کشت پیاز در سطح 40 هکتار از مزارع شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود که امسال کشاورزان بتوانند حدود یک هزار تن محصول پیاز را از مزارع این شهرستان برداشت کنند.
کد خبر: ۶۹۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 02 January 2019

ایرج بادپیما با اشاره به کشت پیاز در این شهرستان اظهار کرد: کشت پیاز هرساله توسط کشاورزان شوشتر در اراضی کشاورزی منطقه انجام می‌شود و امسال نیز مانند سال‌های گذشته این کشت در حال انجام است.

وی افزود: کشت این محصول با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان و میزان بارندگی‌ها از از اواخر آذرماه آغاز شده و تا نیمه اول دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر تصریح کرد: کشاورزان شوشتری امسال در سطح 40 هکتار از مزارع شهرستان پیاز کشت می‌کنند و با توجه به شرایط خوب آب و هوایی که امسال با آن موجه هستیم امیدواریم شاهد عملکرد خوب این محصول در شهرستان باشیم.

بادپیما با اشاره به عملکرد این محصول در واحد سطح عنوان کرد: عملکرد این محصول در هر هکتار حدود 25 تن است و بر اساس وضعیت کشت، پیش‌بینی می‌شود که امسال کشاورزان بتوانند حدود یک هزار تن محصول پیاز را از مزارع این شهرستان برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر ادامه داد: سال گذشته کشاورزان توانستند علی‌رغم خشکسالی و شرایط تامین آب، حدود 35 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان را به زیر کشت پیاز ببرند و در این زمینه حدود 875 تن محصول پیاز تولید شد.

وی افزود: برداشت پیاز در شهرستان شوشتر از اوایل خردادماه آغاز و تا پایان خرداد به طول می‌انجامد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار