مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان از مراجعه 34 نفر با عارضه اسهال خونی به مراکز درمانی در این شهرستان در هفته‌های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 31 December 2018

دکتر احسان صفایی اظهار کرد: پس از بارندگی‌های اخیر، از 20 آذرماه تاکنون 34 نفر با عارضه اسهال خونی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که هفت تا هشت نفر از این تعداد، به مدت 24 ساعت در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی افزود: این بیماری یک طغیان دارد و پس از طغیان، موارد کمتری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. ممکن است مراجعه این بیماران به مراکز درمانی تا 40 روز طول بکشد. در حال حاضر مراجعه شهروندان با عارضه اسهال خونی کمتر شده است اما هنوز ادامه دارد.

صفایی تصریح کرد: با توجه به نمونه‌برداری انجام شده از مدفوع این بیماران، عامل شیوع این موارد اسهال خونی آب بوده است؛ یعنی این بیماری از آب انتقال یافته است ولی نه از طریق شبکه آب شهری.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان با بیان اینکه موارد مختلفی در انتقال بیماری از طریق آب تاثیرگذار هستند، گفت: با توجه به مطلوب بودن آب شبکه شهری هندیجان، شیوع این بیماری بر اثر مصرف آب شهری کمترین احتمال را دارد و ممکن است علل دیگری در بروز این بیماری نقش داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: با توجه به نمونه‌برداری‌های انجام شده از آب هندیجان و همچنین در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها، کیفیت آب در هندیجان نسبتا مورد قبول، یا مورد قبول حداقل است.

وی عنوان کرد: یکی از موارد مطرح شده در خصوص شیوع موارد اسهال خونی اخیر، آب‌شیرین‌کن‌ها بوده است، زیرا میزان کلر باقی مانده در آب آب‌شیرین‌کن‌ها صفر است و محیط مناسبی برای رشد میکروب مهیا شده می‌شود. همچنین آهک‌پاشی و لایروبی جوی‌ها از دیگر علت‌های مطرح شده است زیرا از شهریور ماه تاکنون آهک پاشی و لایروبی جوی‌ها انجام نشده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: بحث آبیاری سبزی و صیفی‌جات با آب آلوده از دیگر مواردهای مطرح شده در این زمینه است. همچنین ممکن است استفاده غیربهداشتی از سبزی‌های غیرقابل خوردن که در خارج از شهر وجود دارند، عامل بروز موارد اسهال خونی باشد.

صفایی گفت: علت این موارد اسهال خونی آب است اما ممکن است منبع اصلی این بیماری مشخص نشود. همه احتمال‌ها مطرح شده‌اند و تذکرات لازم به دستگاه‌های ذی‌ربط داده شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت ، بیماریها ، آب شرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار