مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب :
شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر تسریع تکمیل بسته ها و برگزاری مناقصات در قالب قراردادهای عملیات محور EPC ،EPD ، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را مکلف کرد تا در راستای افزایش اشتغال و پویایی بازار کار و کالا در کشور به ویژه خوزستان، حداقل هشت بسته را تا انتهای امسال نهایی و پیمانکاران را مشخص کند تا در نیمه نخست سال 98، حداقل 14 پروژه کلان آغاز شود.
کد خبر: ۶۹۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 31 December 2018

احمد محمدی در حاشیه نشست تخصصی طرح نگهداشت و افزایش تولید 28 میدان نفتی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به پیگیری برای نهایی کردن هشت تا 10 بسته قراردادی جدید، افزود: این بسته ها علاوه بر 6 بسته قبلی در راستای اهداف فنی و عملیاتی این شرکت به منظور ایجاد اشتغال فراگیر در منطقه تهیه شده است.

به گزارش"تابناک" وی بیان داشت: شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر تسریع تکمیل بسته ها و برگزاری مناقصات در قالب قراردادهای عملیات محور EPC ،EPD ، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را مکلف کرد تا در راستای افزایش اشتغال و پویایی بازار کار و کالا در کشور به ویژه خوزستان، حداقل هشت بسته را تا انتهای امسال نهایی و پیمانکاران را مشخص کند تا در نیمه نخست سال 98، حداقل 14 پروژه کلان آغاز شود.

وی افزود: همه ما در کنار راهبری تولید و عملیات مرتبط با آن، با سرعت و دقت در حال پیگیری و اجرای طرح 28 مخزن هستیم و با حمایت شرکت ملی نفت ایران، همه چیز به صورت دقیق در حال انجام است و هیچ گونه تاخیری جدی در روند تهیه بسته ها ی قراردادی وجود ندارد.

وی برندگان پنج مناقصه دیگر برای میدان های نفتی رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی را به ترتیب شرکت‎های اویک، ملی حفاری ایران، پتروگوهر فرا ساحل کیش، حفاری و اکتشاف انرژی‌ گستر پارس و حفاری دانا بیان کرد.

وی گفت: یک طرح جامع و یکپارچه به صورت یکجا به پیمانکار واگذار و همه اقدام‎ ها با مسئولیت اجرایی و آورده مالی پیمانکار عملیاتی می‎شود و در واقع، با تکمیل هر بخش، نسبت به پرداخت هزینه اقدام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه نظارت بر روند کمی و کیفی کار بر عهده کارفرما خواهد بود، ادامه داد: هیچ‎ گونه مسئولیتی برای کارفرما در قبال تامین کالا و مواردی از این دست نخواهد بود و از صفر تا صد عملیات بر عهده پیمانکار است.

وی گفت: کارفرما به لحاظ فنی و عملیاتی بر روند اجرای کار نظارت کرده و گزارش پیشرفت هر پروژه را از پیمانکار طرف قرارداد دریافت می ‎کند.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه سه درصد از مبلغ قرارداد برای تجهیز کارگاه و هفت درصد برای تامین و ساخت کالا و تجهیزات به پیمانکاران پرداخت خواهد شد، افزود: انتظار می‎ رود تا اوایل سال آینده این 6 بسته عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه برای هر دکل حفاری بیش‎ از 200 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد، گفت: صدها نفر در دیگر پروژه‎ ها اعم از احداث محوطه کارگاه، ساخت تاسیسات و احداث خطوط لوله به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کارگرفته می ‎شوند.کارفرما متعهد شده که چهار درصد ارزش هر قرارداد را برای طرح ‎های اولویت‎ دار مسئولیت اجتماعی منطقه از جمله مقابله با گرد و غبار، تقویت زیرساخت‎ ها و آموزش هزینه کند.

حبیب ا... بیطرف معاون سابق مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت پیش از این، از تعریف 30 پروژه به ارزش حدود 6 میلیارد دلار در بخش نگهداشت و افزایش تولید نفت خبر داده و گفته بود: این پروژه ها در سطح های مختلف قراردادی 50 تا 300 میلیون دلار واگذار خواهند شد.

با دستور وزیر نفت، دستکم 80 درصد اقلام و تجهیزات پروژه‌ های نگهداشت و افزایش تولید نفت باید از داخل تامین شود.شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با پنج شرکت تابعه نفت و گاز مسجدسلیمان ، آغاجاری ، گچساران ، کارون و مارون روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام و بیش از یکصد میلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید می کند.

بخشی از نفت خام تولیدی این شرکت که گستره فعالیت آن در پنج استان جنوب و جنوب غربی کشور قرار دارد به پایانه نفتی خارگ برای صادرات و بخشی نیز از طریق لوله به پالایشگاه های نفت آبادان ، اصفهان ، شیراز ، تهران و تبریز برای تولید فراورده های نفتی برای مصرف داخلی انتقال می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار