عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت منازل مسکونی پرخطر "منبع آب" اهواز از روند کند جابجایی ساکنان این منازل خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 30 December 2018

جاسم موسی‌پور با اشاره به خطر تکرار حادثه ریزش کوه در "منبع آب" اهواز و لزوم جابجایی منازل در خطر این منطقه اظهار کرد: انتقال منازل منبع آب اهواز، یک امر فرادستگاهی است و همه دستگاه‌ها باید برای حل این مشکل دست به دست هم دهند.

وی افزود: در خصوص انتقال ساکنان منبع آب به "شهر رامین" و "شیرین‌شهر" با دستگاه‌های مرتبط با محوریت فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان هماهنگی‌هایی انجام شده است اما روند کار بسیار کند است.

موسی‌پور ادامه داد: ساکنان منازل در خطر منبع آب به علت فاصله این دو شهر جدید از مرکز شهر اهواز، علاقه‌ای به انتقال به این دو محل ندارند. هر چند امکانات بسیار خوبی نظیر مسجد، مرکز بهداشت، فضای تفریحی و امکانات ایاب و ذهاب به ملاثانی و اهواز در شهر رامین وجود دارد، با این حال تنها 20 خانوار از منبع آب در شهر رامین مستقر شده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به دیگر دلایل عدم انتقال ساکنان منازل در خطر به شهر رامین اظهار کرد: فرمانداری اهواز باید مبلغی حدود 15 ملیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت از طرف بهزیستی به شرکت سازنده شهر رامین پرداخت کند که سند یا قرارداد منازل در اختیار ساکنان جدید قرار داده شود ولی این مراحل به کندی پیش می‌رود و تاکنون انجام نشده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود قبل از وقوع حوادث بعدی، این مراحل تکمیل و تسریع شود. از طرفی بهزیستی و کمیته امداد هم باید مرتب پای کار بیایند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار