رییس اتاق بازرگانی اهواز:
رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان این‌که کشور عراق در مقایسه با گذشته در بحث صادرات همکاری بسیار بهتری دارد، گفت: کشور عراق از نظر تردد ماشین‌ها به این کشور برای صادرات با ما همکاری دارد اما در بحث ترخیص کالا گاها تجار ایرانی را با مشکل مواجه و آن‌ها را در مرزها اذیت می‌کند
کد خبر: ۶۹۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 29 December 2018

شهلا عموری با اشاره به همکاری‌های انجام گرفته میان ایران و عراق برای بهبود شرایط صادرات عنوان کرد: مشکلی که در زمینه همکاری با کشورعراق در بحث صادرات کالای غیر نفتی به این کشور وجود دارد، آن است که در بحث ترخیص کالا و اجازه ورود آن به کشورعراق مشکلاتی برای تجار به وجود می‌آید که باید این مشکلات برای توسعه صادرات حل شوند.

وی افزود: کشور عراق از نظر تردد ماشین‌ها به این کشور برای صادرات با ما همکاری دارد اما در بحث ترخیص کالا گاها تجار ایرانی را با مشکل مواجه و آن‌ها را در مرزها اذیت می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان این‌که طرف عراقی در مقایسه با گذشته در بحث صادرات همکاری بسیار بهتری دارد، تصریح کرد: همکاری‌های خوبی در بحث ساعت ورود و خروج ماشین‌ها و همچنین باز بودن مرز انجام گرفته است و این مسایل باعث شده تا شاهد ارتقا میزان صادرات به کشور عراق باشیم.

عموری ادامه داد: با برگزاری جلسات و پیگیری‌هایی که از سوی ایران برای ارتقا روابط وهمکاری بهتر میان ایران وعراق در بحث صادرات کالا از مرزهای شملچه و چذابه انجام گرفته است، تقریبا کالایی پشت مرز این کشور باقی نمی‌ماند و مساله‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم بهبود شرایط اما همچنان انتظار داریم تا همکاری عراق برای ارتقا میزان صادرات به این کشور بهتر شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار