استاندار خوزستان:
شریعتی با تاکید بر لزوم تبدیل پژوهش ها به فناوری گفت: باید دانشگاه ها به صورتی پژوهش کنند که خروجی آن تبدیل به تولید محصول شود.
کد خبر: ۶۹۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 19 December 2018

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم تبدیل پژوهش ها به فناوری گفت: باید دانشگاه ها به صورتی پژوهش کنند که خروجی آن تبدیل به تولید محصول شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری خوزستان در سرسرای شهید هاشمی استانداری افزود: نسل اول دانشگاه ها تنها آموزشی و نسل دوم آموزشی پژوهشی بودند اما نسل سوم دانشگاه ها امروز مبتنی بر آموزش، پژوهش و فناوری شکل گرفته اند.

وی با اشاره به تسهیل روابط دانشگاه با شرکت هایی همچون مناطق نفتخیز جنوب گفت: مته حفاری یکی از اقلام موردنیاز شرکت نفت بود که پیش از این وارد می شد اما این ابزار با همت جهاد دانشگاهی اهواز به تولید داخل رسید.

وی با اشاره به وظیفه استانداری مبنی بر تهسیل روابط میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با بازار کار و صنعت افزود:در این حوزه گام های خوبی برداشته ایم اما موفقیت نیازمند استمرار این ارتباط است.

وی ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری خوزستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت تلاش خوبی داشته اند.

انفکاک بین مراکز پژوهشی و محیط کار

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با اشاره به اینکه انفکاک بین مراکز پژوهشی با محیط خارج از دانشگاه یکی از مشکلات ما است گفت: دروس و مطالب بیان شده در محیط های علمی نیاز دانشجویان را در محیط کار رفع نمی کند از این رو آنها پس از یافتن کار به دنبال کسب تجربه هستند.

ایرج نظری با تاکید بر لزوم تربیت دانشجو و دانش آموز مسئولیت پذیر ادامه داد: دانشجویان و دانش آموزان باید نسبت به مسایل اجتماعی محیط پیرامون خود حساس باشند و برای رفع مشکلات ایده دهند.

وی افزود:سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی باید افزایش یابد و از حداقل منابع حداکثر استفاده صورت گیرد اما اکنون ارتباط دانشگاه با محیط های کار همچون مراکز صنعتی و کشاورزی ضعیف است.

نظری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فضای پژوهشی مناسبی ندارد که باید راه حلی برای آن اندیشید؛ همچنین پیگیر ساخت پارک علم و فناوری برای این دانشگاه هستیم که اکنون در مرحله مناقصه ساخت ساختمان قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در گذشته بیشتر عامل مرگ و میر مردم به بیماری های واگیر مربوط بود اما اکنون دلیل اصلی فوت زیادی از جمعیت به بیماری سرطان، دیابت و تصادفات است.

نظری گفت: همانطور که در گذشته برای کنترل بیماری های واگیردار تلاش بسیاری صورت گرفت امروز نیز باید در حوزه کنترل بیماری غیر واگیر پژوهش هایی صورت گیرد.

بنابراین گزارش، نشست شورای اداری خوزستان با حضور امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار