با اشاره به هشدار رهبری درباره سال 98
تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس کمیته‌ دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حفظ انسجام و وحدت داخلی را به عنوان یکی از الزامات برای آمادگی و هوشیاری نسبت به توطئه‌های آمریکا دانست و گفت‌: باید ضمن بیان انتقادات دلسوزانه از دستگاه دیپلماسی به عنوان سربازان و سرداران دیپلماسی کشور حمایت شود تا آنها بتوانند با آمادگی توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.
کد خبر: ۶۹۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 16 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره توطئه دشمنان به خصوص آمریکا در سال ۹۸، اظهار کرد: ذات ایالات متحده برتری‌خواهی و زیاده طلبی است که به دنبال سلطه طلبی و هژمونی است. لذا اگر کسی فکر کند که روزی آمریکا با ماهیت حکمرانی امروز دست از زیاده خواهی بر می‌دارد، اشتباه کرده است.
وی افزود: این موضوع همواره باید مدنظر سیاستگذاران و تنظیم کنندگان عرصه سیاست داخلی و خارجی قرار گیرد که با دولتی طرف هستیم که ذات زیاده خواهی دارد، لذا باید علاوه بر زیاده خواهی آمریکا آمادگی و برخوردهای هوشمندانه، هدفمند و برنامه‌دار داشت.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در گذشته هم آمریکایی‌ها زیاده‌خواهی نسبت به ایران داشتند و در آینده هم همین طور خواهد بود، گفت‌: طبق بیانات اخیر مقام معظم رهبری باید برنامه و تدبیر و درایتی برای مقابله منطقی و هوشمندانه با زیاده خواهی‌های آمریکا داشت.
وی افزود: در شرایطی که استکبار ذاتا زیاده خواه است، باید با برنامه‌ای توام با حفظ عزت و هوشیاری بر طبق حکمت، عزت و مصلحت به گونه‌ای شرایط را پیش برد که در نهایت آرمان‌های انقلاب و مصالح نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی حفظ و دنبال شود. رسیدن به این هدف دارای الزاماتی است که اولین آن حفظ انسجام و وحدت داخلی است.
نوریان در ادامه‌ یادآور شد: در همین راستا همواره در موضوع برجام به این مورد اشاره  می‌شد که برجام تصمیم راهبردی و تصمیم نظام بود، لذا باید ضمن احترام به نظرات مخالفان و موافقان کشور با یک هم‌افزایی به سمت رسیدن به اهداف حرکت کنند. نقد و انتقاد مشکلی ندارد تا جایی که انسجام را بر هم نزده و منافع ملی را دچار ضرر نکند، لذا حفظ وحدت اولین ضرورت و اولویت است.
وی خاطر نشان کرد: باید ضمن انتقاد سازنده به اقدامات دولت و نادیده نگرفتن نقدهای دلسوزانه از سوی دولت به این موضوع توجه داشت که دستگاه دیپلماسی به عنوان سربازان و سرداران دیپلماسی کشور هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند تا مطمئن و پشت گرم به حمایت ملی به اجرای سیاست‌های راهبردی بپردازند. این شرایط باعث می‌شود که سناریو و برنامه‌های بهتری در موضوعات مختلف تدوین کرده و آمادگی های لازم را داشته باشند.
رییس کمیته‌ دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ‌عین ‌حال، گفت‌: دستگاه دیپلماسی هم باید تصمیمات مقتضی را در زمان مقتضی و به صورت آنلاین بر خط و لحظه‌ای اتخاذ کنند. همچنین ابتکار عمل لازم را هم داشته باشند. یعنی این که منتظر نمانند تا اتفاقی در صحنه بین‌المللی رخ داده و بعد از آن رفتار متقابل انجام دهند. این روند یک اقدام انفعالی است.
وی تصریح کرد: ابتکار عمل در صحنه خارجی از الزامات دستگاه‌های دیپلماسی است، لذا باید با پیش‌بینی رفتار بازیگران عکس العمل های برابرهای منطقی را نسبت به کشورهای رقبا به خصوص دشمنان و متخاصمان پیش‌بینی کرد و برآورد صحیح و منطقی از سناریوهای مقابل جمهوری اسلامی ایران داشت.
نوریان ادامه‌ داد: در این شرایط نه تنها باید دشمن شناسی دقیقی داشت که برنامه و سناریوی محکم در برخورد با هر گونه وضعیتی در عرصه سیاست خارجی و طراحی برنامه مدون برای پیگیری و اجرا جهت رسیدن به اهداف ضروری است، چون در غیر این صورت ما در دنیای پر از انفعال باقی‌ مانده و مجبور هستیم در بازی طراحی شده دیگران بازی کنیم که این شامل اهداف و آرمان های ایران نخواهد بود. 
به گفته وی، قطعا در چنین شرایطی می‌توان با سناریوهای محتمل در سال ۹۸ برخورد منطقی کرد. کما این که با توجه به قرائن و شواهد باید برنامه‌ریزی لازمی داشت تا دچار غافلگیری نشد. این مهم به وحدت و اجماع برای پیگیری راهبردها و عمل در صحنه سیاست خارجی و بین‌المللی به ویژه‌ در دنبال کردن تحولات مهم سال آینده در عرصه بین‌المللی و منطقه نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار