رئیس کمیته امداد سیروان:
رئیس کمیته امداد سیروان گفت: نزدیک به پنج میلیارد ریال توسط حامیان این نهاد به صورت نقدی و غیر نقدی از ابتدای سال جاری تاکنون به کمیته امداد شهرستان اهدا شده است.
کد خبر: ۶۹۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 15 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ نورخدا شیرمحمدی افزود: از این مبلغ سه میلیارد و 400 میلیون ریال نقدی و مابقی غیر نقدی بوده که در زمینه های مختلف برای مددجویان نیازمند هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه 300 در زمینه تهیه جهیزیه و مسکن مددجویی کمیته امداد شهرستان سیروان را یاری می کنند، اظهار داشت: بیش از 332 نفر دیگر نیز بعنوان حامی در طرح اکرام و ایتام به 90 کودک یتیم در زمینه های مختلف مالی و فرهنگی کمک می رسانند.

رئیس کمیته امداد سیروان یادآور شد: این نهاد حمایتی به بیش از سه هزار نفر نیازمند در 62 روستای منطقه خدمات گوناگونی از جمله کمک های مالی، تهیه جهیزیه، احداث مسکن روستایی، خدمات فرهنگی، حمایت از بیماران نیازمند، بسته های فرهنگی، حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ... ارائه می کند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه یک هزار و 351 خانوار با جمعیت سه هزار و 145 نفر از ساکنان سیروان از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، اضافه کرد: علاوه بر اینها 38 خانوار با جمعیتی بالغ بر 107 نفر دیگر در قالب چند خدمتی حمایت می شوند.

به گفته شیرمحمدی بیشترین مددجویان این شهرستان در روستاهای شهرک سرتنگ، کارزان، سرابکلان، کلی کلی، اسلامیه، لرینی و حسن گاوداری هستند.

وی تاکید کرد: کمیته امداد این شهرستان برنامه های مختلفی در قالب اردوهای زیارتی، طرح فلاح، برگزاری کلاس های آسیب شناسی اجتماعی، اوقات فراغت و ... برای مددجویان برگزار کرده است.

رئیس کمیته امداد سیروان به حوزه خودکفایی مددجویان اشاره و یادآوری کرد: مددجویانی که توانایی کار کردن دارند ولی بدلیل مشکلات مالی نمی توانند وارد بازار کار شوند، امداد شهرستان در قالب وام های کم بهره قرض الحسنه آنها را پشتیبانی و برای بازاریابی و فروش تولیدات آنها نیز کمک می کند.

شیرمحمدی گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد حمایتی امسال بیش از یک تن مواد لبنی و پروتئینی و انواع تخته وایت برد تولید کرده اند که ارزش ریالی آن بیش از 2 میلیارد ریال بوده است، ضمن اینکه مددجویان سیروانی امسال بیش از 19 تخته فرش در ابعاد مختلف بافته اند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار