امام‌جمعه مهریز:
امام‌جمعه مهریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهریز ضمن انتقاد از عدم نظارت مسئولین برگرانی ها عنوان کرد: مسئولین به‌جای شعار و وعده، عمل کنند.
کد خبر: ۶۹۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 15 December 2018

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: عاقل‌ترین مردم کسی است که واجبات دین را انجام می‌دهد و زاهدترین مردم نیز کسی است که از محرمات و گناه دوری می‌کند و مهم‌ترین رکن تقوا، بندگی خداوند است.
وی ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در روز یک‌شنبه 25 آذرماه و هشتم ربیع‌الثانی را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ایشان همواره شیعیان را به دوری از گناه و معصیت دعوت می‌کردند و می‌فرمودند ای شیعیان، در دنیا زینت و آبروی ما شوید و در رفتار و گفتار، مایه ننگ و عار ائمه اطهار(ع) نباشید.
امام‌جمعه مهریز با گرامیداشت روز حمل‌ونقل و رانندگان در روز دوشنبه 26 آذرماه عنوان کرد: رانندگان و مجموعه حمل‌ونقل کشور، رابط میان تولید و بازار و مصرف هستند و رانندگان، این قشر زحمتکش شبانه‌روز برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند.
محی‌الدینی افزود: این قشر نیز نیازها و مشکلاتی دارد که باید مسئولین به درد دل‌های آنان توجه کند و ضرورت دارد نشستی با مسئولین شهر و صاحبان صنایع و عوامل حمل‌ونقل شهرستان برگزار شود و نیازهای رانندگان را موردبررسی قرار دهند.
وی همچنین با اشاره به مناسبت روز سه‌شنبه 27 آذرماه و دهم ربیع‌الثانی، وفات حضرت فاطمه معصومه (س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: در ایران، بعد از مقام والای حضرت امام رضا(ع)، مقام این بانوی بزرگوار در شرافت و فضیلت از تمام امامزادگان بالاتر است. امام رضا (ع) نیز می‌فرمایند هر کس خواهرم را در قم زیارت کند گویی مرا در طوس زیارت کرده است. ایشان به دلیل کراماتی که دارند به کریمه اهل‌بیت نیز معروف هستند.
خطیب نماز جمعه مهریز شهادت آیت‌الله مفتح  و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و بیان کرد: آیت‌الله مفتح، فرزانه‌ای در حوزه و استادی دلسوز در دانشگاه بود و با شناختی که از جامعه و دانشگاه داشت، نفوذ و دسیسه‌های استکبار را متذکر می‌شد و معضلاتی مانند روشنفکری غربی که در برخی از دانشگاه‌ها ریشه دوانده بود را افشا می‌کرد و سعی در پیوند دادن حوزه و دانشگاه، این دو نهاد مهم و تأثیرگذار داشت.
وی ادامه داد: برخی از اساتید دانشگاه‌ها در قالب سخنان روشنفکر مآبانِ که بویی از دین نمی‌دهد و اعتقادات دانشجویان را نشانه رفته است، سعی در ترویج مسائل ضد دینی و ضد ارزشی و به‌ویژه بی‌اهمیت جلوه دادن مسئله مهم حجاب هستند و مسئولین امر باید از کنار این خطرات به‌راحتی عبور نکنند. امام خمینی (ره) نیز همواره می‌فرمود اگر حوزه و دانشگاه اصلاح شوند، ملت اصلاح می‌شود و تبع آن، دشمن منزوی می‌گردد.
محی‌الدینی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقشه راه دشمن تصریح کرد: رهبری فرمودند تداوم گرانی و تورم و ایجاد فشار روانی به مردم از نقشه‌های دشمن است و کسانی که گران‌فروشی می‌کنند و یا مسئولینی که در راستای رفع گرانی‌ها و نظارت بر قیمت‌ها و تأمین معیشت مردم قدمی برنمی‌دارند بدانند که  در جهت نقشه دشمن گام برمی‌دارند.
وی افزود: وقتی اقتصاد بیمار شد، مردم نیز صبر و طاقت خود را ازدست‌داده و این به ضرر آینده انقلاب و نظام است؛ هرچند مردم همواره و در هر شرایطی پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده‌اند و به کوری چشم دشمنان، سالگرد شکوهمند 40 سالگی انقلاب اسلامی را باشکوه‌تر از همیشه گرامی خواهند داشت.
امام‌جمعه مهریز با انتقاد از عملکرد مسئولین دولتی در عدم نظارت بر بازار و عدم رفع گرانی و تورم تأکید کرد: باگذشت چندین ماه از بحران اقتصادی و فشار مضاعف بر مردم، تاکنون حرکت جهادی و انقلابی در جهت رفع این مشکلات و برخورد با گران‌فروش‌ها صورت نگرفته است و شایسته است مسئولین ارشد نظام به‌جای دادن وعده ارزان کردن کالاها و کاهش قیمت‌ها مشروط به پذیرش برجام و اف ای تی اف و قراردادهای ازاین‌دست، بر بازار نظارت کنند و گرهی از مشکلات این مردم مظلوم بگشایند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار