معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۰ میلیون از جمعیت ایران در شرایط بد مسکنی به سر می‌برند گفت: دولت در تلاش است تا با بازآفرینی شهری، احداث مسکن در روستاها و تحویل مسکن مهر نیاز متقاضیان این بخش را تأمین کند.
کد خبر: ۶۸۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 12 December 2018

امیر امینی، معاون وزیر راه و شهرسازی بازآفرینی شهری  را یکی از سیاست‌های مهم رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی برشمرد و اظهار کرد: بالغ‌بر ۲۰ میلیون نفر از جمعیت ایران در شرایط بد مسکنی به سر می‌برند و این موضوع موجب شده تا دولت ستادی به نام بازآفرینی شهری ایجاد کند.

وی یافتن محله‌های فرسوده را یکی از اهداف بازآفرینی شهری دانست و افزود: دولت در تلاش است تا با یافتن محل‌های کم برخوردار و فرسوده در جهت هویت بخشی و ایجاد ارزش‌افزوده در محله‌ها گام بردارد تا زمینه اشتغال در محلات فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی تکالیف و سیاست‌های کلی بازآفرینی شهری را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرده تصریح کرد: انتظار این است استانداران در طرح بزرگ بازآفرینی شهری مشارکت کافی داشته باشند و با ارائه خدمات کافی به مردم در محلات کم برخوردار زمینه برگشت جمعیت به محلات را فراهم کنند.

امینی در پاسخ به این‌که سیاست دولت در راستای تأمین نیاز سالانه میلیون‌ها متقاضی مسکن چیست بیان کرد: تأمین مسکن موردنیاز در کشور، بخشی ناشی از شرایط نامناسب مسکن، بخشی دیگر از متقاضیان مسکن کسانی هستند که در روستاها زندگی می‌کنند و بخش اعظم دیگر مربوط به جمعیت موجود در شهرهای جدیدالتأسیس هستند.

وی با تأکید بر اینکه طبق برنامه ششم تأمین مسکن موردنیاز متقاضیان جدید بر عهده وزارت راه و شهرسازی است گفت: وزارت راه و شهرسازی سالانه مسؤول تأمین حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در کل برنامه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی طی یک سال باید ۹۰۰ هزار مسکن برای متقاضیان جدید بسازد افزود: حدود ۲۰۰ هزار مسکن در حوزه روستایی، ۱۰۰ هزار مسکن در حوزه بازآفرینی شهری، ۴۰۰ هزار مسکن مربوط به شهرهای جدید و مابقی آن مربوط به شهرها و خرد مالکان است.

امینی از تحویل بیش از یک‌میلیون واحد مسکن مهر طی دولت فعلی به متقاضیان آن خبر داد و تصریح کرد: دولت باید یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل می‌داد که یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار واحد آن به همت دولت تحویل داده‌شده و امیدواریم با احداث مسکن در طرح‌های بازآفرینی شهری، احداث مسکن در شهرهای جدید و مسکن روستایی که بسیار کمک‌کننده است مابقی نیاز متقاضیان مسکن را تأمین کند، گرچه هدف دولت واگذاری ساخت مسکن به خود مردم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار