سفید رئیس شورای شهر یزد:
لازم است مدعی العموم وارد شود، برای مثال فردی در یزد مدعی شد در انتخابات شورای شهر ۹ هزار رای تقلب شده است. هیچ اتفاقی نیفتاد. یزد مستحق این فضا نیست، مستحق فضایی است که مدیران بتوانند کار کنند و رشد یابند، سرمایه گذاران بتوانند در یزد فعالیت کنند و کمبودهای شهری یزد را با سرمایه گذاری پر کنند.
کد خبر: ۶۸۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 11 December 2018

به گزارش تابناک یزد، مدتی است برخی افراد با استفاده از فضای باز رسانه ای و همچنین تکنولوژی شبکه های اجتماعی در تلگرام، با راه اندازی کانال به اسم منتقد، علیه مسئولان و وجهه استان یزد فعالیت میکنند.

شیوه کار این افراد هم درج اطلاعات و اخبار دروغ با هدف تخریب وجهه مسئولان استان در رده های مختلف است. به قدری این رفتارها توسط چند کانال تلگرامی افزایش یافته که فعالان رسانه ای و بسیاری از مدیران خواستار تغییر فضای نقد در استان یزد شده اند.

یکی از مهمترین چهره هایی که هدف همیشگی اخبار دروغ و تخریب توسط این چند کانال قرار دارد، غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد است.  او در مصاحبه ای با روزنامه بشارت یزد توضیحات بیشتری داده است. 

 

سفید در گفتگو با بشارت یزد می گوید: بعضی از رفتارهایی که در برخی رسانه ها دیده می شود، اگر با نیت خیانت هم نباشد، نتیجه آن خیانت به استان است. این رفتارها نیروهایی را که می توانند منشا خیر در استان باشند، می کوبند. هر کسی را به هر نحوی متهم می کنند و تلاش می کنند چهره او را بین مردم زشت سازند و از رشد او در استان جلوگیری کنند. در نتیجه بسیاری از افراد به این نتیجه می رسند که امکان رشد در داخل استان را ندارند و نتیجه این هجمه ها و تخریب ها علیه مسئولان استان افزایش حضور مدیران غیربومی در یزد است.

زمانی که این فضا وجود نداشت، استاندار و اکثر مدیران استان، یزدی بودند اما الان اینگونه نیست. از طرف دیگر اگر سرمایه گذاری قصد سرمایه گذاری در استان را داشته باشد، شروع به تخریب وی می کنند. شهرهای دیگر همه به دنبال سرمایه گذاران هستند، به آنها احترام می گذارند و منتشان را هم می کشند اما در یزد به محض اینکه فردی برای سرمایه گذاری پیدا می شود، اتهام زنی ها علیه وی شروع می شود، به همین دلیل معتقدم باید جلوی این فضا گرفته شود.

دروغ پردازی ها، مانع توسعه استان است
وی به موارد فرار سرمایه گذاران از استان اشاره می کند و می گوید: زمانی که آقای جمالی نژاد به شهرداری یزد آمد، به سراغ یکی از سرمایه گذارانی که در شهر اصفهان مجتمع های تفریحی تجاری و فرهنگی بزرگی احداث کرده و در ساخت بیمارستان و پژوهشگاه در این شهر سرمایه گذاری کرده، رفتیم تا برای سرمایه گذاری در یزد از وی دعوت کنیم. اما در همان زمان، آنقدر علیه وی مطالب نوشته شد که سرمایه گذار موردنظر به کل از حضور در یزد منصرف شد.
سفید ادامه می دهد: مورد دیگر مربوط به زمین های سیمرغ است که اتهام زده اند اینجانب در این زمین ها شریک هستم. این درحالی است که پس از چندین سال شهردار قبلی با همراهی بعضی اعضای شورا زمینه شروع کار در این زمین ها را فراهم کردند اما زمانی که سرمایه گذار برای شروع کار آمد، دروغ پراکنی های بی اساس علیه وی شروع شد. به هرحال این فضاسازی ها جلوی سرمایه گذاری را می گیرد و در مقابل توسعه استان می ایستد.
وی انتقاد را متفاوت از تخریب می داند و می گوید: اولا دلیلی ندارد که یک رسانه فقط تخریب کند ضمن اینکه نقد با تخریب متفاوت است. ثانیا رسانه ها در کمک به توسعه استان و تقویت نیروهای بومی کاردان هم باید وارد عمل شوند.
برای مثال اینجانب اخیرا در جهت شفاف سازی اقدام به انتشار لیست اموال خود کردم، در مقابل فردی نوشته بود باید لیست اموال خارج از استان را هم منتشر کنم. گویا این افراد فقط به دنبال تهمت زدن و تخریب هستند و البته من شخصا دلیلی نمی بینم پاسخ این افراد را بدهم. اما اگر ادعایشان درست است هر اموالی از من در هرکجا می شناسند، لیست آن را منتشر کنند.

مدعی العموم به تخریب های اثرگذار بر افکار عمومی رسیدگی کند
رییس شورای شهر یزد در خصوص راه حل مقابله با این فضا می گوید: از یک طرف لازم است مدعی العموم وارد شود، برای مثال فردی در یزد مدعی شد در انتخابات شورای شهر ۹ هزار رای یک کاندیدا باطل شد و به کاندیدای دیگر اضافه شد، این ادعا را مقایسه کنید با اتفاقات سال ۸۸، در سال ۸۸ چگونه با ادعای تقلب برخورد شد؟ آیا همان برخورد با ادعایی که الان در یزد می شود یکسان است؟
از طرف دیگر خود رسانه ها باید در مقابل این فضا بایستند، منِ مدیر قصد کار کردن دارم و نباید وقت خود را صرف پاسخ گویی به اتهامات بی اساس و یا شکایت در دادگاه کنم اما رسانه ها باید از فضای سالم و اخلاق مدارانه رسانه ای محافظت کنند و در مقابل فضای اتهام زنی و تخریب بایستند.
سفید همچنین تاکید می کند: یزد مستحق این فضا نیست، مستحق فضایی است که مدیران بتوانند کار کنند و رشد یابند، سرمایه گذاران بتوانند در یزد فعالیت کنند و کمبودهای شهری یزد را با سرمایه گذاری پر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار