معاون فرماندار یزد:
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري يزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی برای تأمین سلامت جامعه گفت: ضروري است تدابير لازم براي كنترل، نظارت و توقف تانكرهاي حمل فاضلاب صنعتي و خانگي و همچنين محل‌های تخليه آن‌ها توسط دستگاه‌های متولي انجام گيرد .
کد خبر: ۶۸۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 11 December 2018

«محمدعلی جعفري» در نشست شوراي سلامت و امنيت مواد غذايي شهرستان اظهار کرد: تأمین سلامت شهروندان درگرو ارتقا فرهنگ افزايش تحرک و ورزش و تغذيه مناسب است .
وی مشاركت دهي همگان را در بهبود وضعيت سلامت ضروری دانست و افزود: اگرچه آموزش نقش بسزايي در اصلاح مصرف مواد غذایی مضر دارد اما كنترل و كاستن آن‌ها نيازمند همكاري آحاد مردم است .
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري يزد در ادامه بابیان اين‌كه شوراي سلامت شهرستان يزد نيز در جهت تحقق اين مهم فعاليت می‌کند گفت: اين شورا ضمن اجتماعي كردن مقوله سلامت در شهرستان، از تمامي ظرفيت نهادهاي دولتی و خصوصی براي پيشبرد سطح كيفي سلامت بهره خواهد برد .
جعفری با اشاره به برخي گزارش‌ها مبني بر رهاسازی فاضلاب در بيابان تصریح کرد: ضروري است تدابير لازم براي كنترل، نظارت و توقف تانكرهاي حمل فاضلاب صنعتي و خانگي و همچنين محل‌های تخليه آن‌ها توسط دستگاه‌های متولي انجام گيرد .
این مسئول در ادامه كاهش استفاده از کیسه‌های نايلونی به منظور حفظ محیط‌ زیست و سلامت شهروندان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: دستمال‌های پارچه‌ای جايگزين مناسبی برای کیسه‌های پلاستيكي هستند.
دكتر «سيد علی‌اکبر موسوي» سرپرست مركز بهداشت شهرستان يزد نيز با اشاره به اهميت جلوگيري از انتقال بيماري بين حيوانات خاطرنشان كرد: با ايجاد قرنطينه و نظارت بر ورود و خروج دام در مجتمع دامداری‌ها اين امر كنترل خواهد شد .
وی بابیان اين‌كه يكي از علل انتشار بیماری‌های انسان و حيوان در هنگام دفن لاشه‌ها رخ می‌دهد گفت: ضروري است زميني مناسب براي دفن بهداشتي لاشه‌ها در همان مكان مجتمع تخصيص داده شود تا شيوع بیماری‌ها به حداقل كاهش يابد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار