رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه از طریق درآمدهای نفتی به استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 10 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ رحمت الله قیصوری اظهار داشت: برنامه های توسعه استان بعد از انقلاب از سال ۶۸ با اولین برنامه یعنی اقتصادی و اجتماعی شروع شد که این برنامه ها نیز بیشتر با هدف و اولویت بازسازی مناطق جنگ زده و سازندگی بود.

وی افزود: در برنامه دوم نیز ادامه برنامه های سازندگی و توجه به بخش خصوصی و اقتصاد انجام گرفت، در برنامه سوم اصلاحات ساختاری بود چراکه ساختارهای کشور دچار مشکلاتی بود و کم توجهی به بخش خصوصی شده بود و نیز اقتصاد کشور به صورت دولتی بیشتر اداره می شد.

قیصوری عنوان کرد: محور برنامه چهارم که هدفمند سازی یارانه ها بود و این برنامه نیز انجام گرفت، برنامه پنجم بحث توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی بود، در برنامه ششم که هم اکنون در این برنامه قرار داریم اولویت های بحث آب، محیط زیست و همچنین توسعه مناطق دنبال می شود.

اجرای طرح های توسعه کشاورزی در استان

وی ادامه داد:  هم اکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب هم اکنون حجم ذخیره سازی مخازن آب استان است، طرح سامانه گرمسیری که وارد استان می شود حدود ۳۰۰ کیلومتر آب تا دهلران انتقال می دهد و با اجرای طرح  ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی می شود.

وی عنوان کرد: در طرح آبیاری و زهکشی دشت عباس دهلران نیز ۵۳ هزار هکتار از اراضی استان هم اکنون آبیاری می شوند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام با اشاره به اینکه این طرح ها قطعا منجر به اشتغال و توسعه کشاورزی استان می شود، گفت: توسعه بخش کشاورزی از اولویت های استان برای توسعه است.

قیصوری عنوان کرد: در بعد از انقلاب شاخص جاده و راه های استان ارتقا پیدا کرده و سرمایه گذاری بسیار خوبی در این زمینه شده است، هر چند برنامه های دیگری وجود دارد که راه های اصلی را به بزرگراه تبدیل شوند و نیز راه های فرعی استان را ارتقا دهیم.

راه آهن ایلام اجرایی می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام بیان داشت: همچنین بحث راه آهن استان نیز در پیوست بودجه بوده که قرار است در سال آینده  به مرحله اجرایی برسد.

وی افزود: به برکت اربعین و زیارت عتبات عالیات طرح راه آهن به استان توجیه پیدا کرده و با توجه به بحث واردات و صادرات به کشور عراق امیدوار هستیم راه آهن استان اجرایی شود.

توسعه میدان های نفتی استان

وی افزود: بعد از انقلاب با توجه به قابلیت های خوبی که در حوزه نفت و گاز در استان وجود دارد، پالایشگاه گاز در استان احداث شد و خوراک پتروشیمی ایلام از این پالایشگاه در حال تامین است.

قیصوری عنوان کرد: همچنین توسعه میادین نفتی دهلران، چشمه خوش، چنگوله و آذر در استان انجام گرفته است، اخیرا نیز قراردادی در خصوص توسعه میادین پایدار غرب و دانا در دهلران بسته شده که با عملیاتی شدن این طرح ها چهار درصد سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت های استانی تعلق می گیرد.

گفت: توسعه بخش نفت و گاز جزو اولویت های دولت و استان است که بیشتر بتوانیم از این حوزه ها بهره برداری کنیم، توسعه میادین مشترک با کشور عراق که جزو برنامه های ما است و سالی سه درصد ارزش این تولیدات نفتی به عنوان اعتبار عمرانی به استان اختصاص می دهند که در سال جاری حدود ۱۲۰ میلیارد به استان اختصاص داده شده است.

قیصوری در خصوص آینده استان در قالب طرح آمایش سرزمین افزود: بر اساس این طرح برنامه ریزی ها متناسب با امکانات، قابلیت ها، ظرفیت ها و جمعیت هر منطقه برای توسعه انجام بگیرد.

وی عنوان کرد: توسعه مبتنی بر فناوری و اقتصاد دانش بنیان یکی از محورهای این طرح است که از فناوری ها نو استفاده و از امکانات بیشتری بهره بگیریم./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ماموتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
انشاالله بعد از سیر خوردن نمایندگان محترم و خدوم خانواده در مجلس شورای اسلامی و سپس مسئولین خدوم استانداری و مدیران و پیمانکاران مابقی اعتبار صرف آبادانی استان خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار