طلسم باخت‌هاي متوالي تيم فوتبال جوانان صباي قم در مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران با تساوي خانگي مقابل تيم نفت اهواز بعد از هشت هفته شكست.
کد خبر: ۶۸۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 04 December 2018

به گزارش تابناک قم، تیم فوتبال جوانان صبای قم که در فصل 97 – 1396 لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های ایران با اقتدار تمامی مراحل را پشت‌‌سر گذاشت و موفق به کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها و مجوز صعود به لیگ برتر شد، در لیگ برتر اوضاع و احوال چندان مساعدی ندارد.

مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های فصل گذشته لیگ دسته اول جوانان ایران، در نخستین تجربه حضور در لیگ برتر تنها چهار امتیاز از 11 مسابقه نیم‌فصل نخست گرفت و بین 12 تیم حاضر در این بازی‌ها رتبه دوازدهم و آخر جدول رده‌بندی را در پایان دور رفت لیگ برتر به خود اختصاص داد.

یک برد، یک تساوی و 9 باخت صبا در نیم‌فصل

تیم جوانان صبای قم در نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های ایران پنج بازی خانگی و 6 مسابقه خارج از خانه برگزار کرد اما از این تعداد بازی تنها یک برد و یک تساوی کسب کرد و در 9 مسابقه مغلوب حریفان خود شد تا سهم آنها از 33 امتیاز نیم‌فصل تنها چهار امتیاز باشد.

تنها پیروزی صبا در ورزشگاه شهید حیدریان قم

صبای قم از پنج بازی خانگی خود از دور رفت فصل 98 – 1397 لیگ برتر فوتبال جوانان کشور تنها یک پیروزی با نتیجه یک بر صفر در هفته دوم مقابل تیم‌ شاهین بوشهر به دست آورد و در چهار بازی دیگر به ترتیب سه بر یک به مس کرمان، دو بر یک به فولاد خوزستان، سه بر یک به گل‌گهر سیرجان و دو بر صفر به تراکتورسازی تبریز باخت.

دشت 3 امتیازی صبا از 5 بازی خانگی نیم‌فصل

تیمی که در نیم‌فصل نخست تا پایان هفته هشتم توسط داوود عاصم‌آبادی مربی موفق سه سال قبل خود هدایت می‌شد، در پنج بازی خانگی تنها چهار گل زده و 10 گل دریافت کرده بود تا از 15 امتیاز توزیع شده در دیدارهای خانگی تنها سه امتیاز به دست آورده و با این عملکرد ضعیف در انتهای جدول قرار بگیرد.

یک امتیاز صبا از 6 بازی خارج از خانه نیم‌فصل

نماینده فوتبال قم در 6 بازی خارج از خانه نیم‌فصل نخست لیگ برتر نیز عملکرد خوبی نداشت و بدون اینکه حریفان خود را شکست بدهد، تنها یک تساوی بدون گل در هفته دوم مقابل تیم ستارگان گرگان به دست آورد و در پنج بازی دیگر به تیم‌های میزبان خود در لیگ برتر جوانان ایران باخت.

باخت انضباطی صبا به دلیل غیبت در هفته دوازدهم

صبای قم در میهمانی‌های نیم‌فصل نخست لیگ برتر، سه بر صفر برابر نفت اهواز، سه بر دو مقابل ذوب‌آهن، دو بر یک در میهمانی ملوان بندر انزلی و چهار بر صفر در جدال خارج از خانه برابر فولاد مبارکه سپاهان اصفهان شکست خورد، ضمن اینکه در هفته پایانی نیم‌فصل به دلیل نرفتن به میهمانی تیم البدر بندر کنگ سه بر صفر بازنده شد.

صبای قم آخرین تیم لیگ برتر جوانان ایران

فوتبالیست‌های جوان صبای قم در 6 بازی خارج از خانه نیم‌فصل تنها سه بار دروازه میزبان‌های خود را باز کردند و 12 گل خورده از میهمانی‌ها مقابل نام این تیم به ثبت رسیده است تا صبا در مجموع با یک برد، یک تساوی، 9 باخت، هفت گل زده، 25 گل خورده، تفاضل گل منفی 18 و چهار امتیاز در رتبه آخر جدول 12 تیمی لیگ برتر قرار بگیرد.

عملکرد ضعیف خط حمله صبا با 7 گل در 11 مسابقه

نکته جالب توجه این است که صبا در 11 مسابقه نیم‌فصل نخست تنها هفت گل زده بود و این گل‌ها توسط مهدی لطفی (سه گل)، سیدحسین پیغمبرزاده (دو گل)، محمد زند و علی یعقوبی به ثمر رسیده و این آمار ضعیف یکی از مهمترین دلایل قعرنشینی قهرمان سال 96 فوتبال ایران محسوب می‌شود.

تغییرات کادر فنی صبا بعد از هفته هشتم

تا پایان هفته هشتم نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال جوانان ایران، داوود عاصم‌آبادی هدایت این تیم را بر عهده داشت، فوتبالیست خوشنام سال‌های نه چندان دور فوتبال قم که سه سال متوالی با صبا به مرحله نهایی لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور رسیده و تیمش را قهرمان فصل 97 – 1396 لیگ دسته اول کرد به واسطه مواجهه با مشکلات عدیده مالی و بی‌مدیریتی در باشگاه صبا بعد از 6 باخت، یک برد و یک تساوی از مسوولیت خود کنار رفت.

جعفری سرمربی جدید صبایی‌ها

از هفته هشتم به بعد محمد جعفری مربی 32 ساله و تحصیل کرده و جوان فوتبال قم که سابقه کار در تیم‌های افشید، عقاب، سهیل و آبادگران را دارد، جانشین داوود عاصم‌آبادی شد و هدایت صبا را بر عهده گرفت اما جعفری در شروع کار خود سه باخت متوالی مقابل حریفان پذیرفت و اوضاع صبا چندان تغییر نکرد.

پرونده صبا در فیفا و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات

بعد از سه هفته کار با مربی جدید، تیم جوانان صبای قم به تعطیلات نیم‌فصل رفت اما بزرگترین مانع این تیم، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه صبا است که به دلیل بدهی‌های چندین میلیاردی صبا و باز بودن پرونده شکایت از این باشگاه در فدراسیون جهانی فوتبال، علاوه بر تیم منحل شده بزرگسالان صبا، گریبان تیم‌های پایه صبای قم را نیز گرفته است.

به همین دلیل صبای قم همانند تیم امید خود نتوانست فعالیتی در بازار نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال جوانان ایران داشته باشد و با همان بازیکنانی که در نیم‌فصل برای این تیم بازی می‌کردند آماده شروع دور برگشت بازی‌ها شد و کادر فنی این تیم با نیمکت خالی به مصاف نفت اهواز رفتند.

جدایی بهترین گلزن صبای قم

یک اتفاق عجیب دیگر در تعطیلات نیم‌فصل در تیم صبای قم رخ داد و مهدی لطفی بهترین گلزن این تیم که به عنوان یکی از استعدادهای فوتبال قم امید اول صبایی‌ها برای دور برگشت محسوب می‌شد، با موافقت مدیریت و کادر فنی تیم با عقد قراردادی سه ساله راهی فولاد خوزستان شد تا دست صبا بیشتر از گذشته خالی باشد.

صبا در اندیشه انتقام از نفت

تیم جوانان صبای قم در این شرایط گام به نخستین مسابقه خود از دور برگشت بازی‌های فصل 98 – 1397 لیگ برتر فوتبال جوانان ایران گذاشت و در ورزشگاه شهید جعفر حیدریان قم ششمین بازی خانگی خود را در مقابل تیم نفت اهواز برگزار کرد تا انتقام شکست سه بر صفر بازی نیم‌فصل نخست را از این تیم بگیرد.

صبای قم در این دیدار با وجود اینکه از نظر بازیکن با محدودیت‌های زیادی مواجه بود و بازیکنان این تیم به شدت از باخت در خانه و تداوم شکست‌های متوالی تیم‌ صبا استرس داشتند، نمایش خوبی در مقابل تیم نفت اهواز داشت و چنانچه با نامهربانی داور مواجه نمی‌شد، می‌توانست برنده از زمین خارج شود.

مردود شدن گل صحیح صبای قم

صبای قم در دقیقه دوم این دیدار دروازه تیم نفت را باز کرد اما داور مسابقه با عجله گل صبا را با توجیه خطای مهاجم این تیم بر روی دروازه‌بان نفت اهواز مردود اعلام کرد تا اینکه نفتی‌ها حدود دقیقه 20 دروازه صبا را گشودند و نیمه نخست با برتری یک بر صفر تیم میهمان به پایان رسید.

گلزنی یعقوبی و نخستین تساوی خانگی صبا

در نیمه دوم محمد جعفری سرمربی صبا که تیمش را با آرایش 2 – 4 – 4 به میدان فرستاده بود، تیمش را به بازی هجومی تشویق کرد تا اینکه صبا در دقیقه 73 گل تساوی را توسط علی یعقوبی به ثمر رساند و چنانچه از موقعیت‌های خود به خوبی بهره می‌برد، امکان پیروزی در خانه را نیز داشت.

امیدواری شاگردان جعفری به بقا

این تساوی پایان هشت هفته باخت‌های متوالی تیم جوانان صبای قم در لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور بود و با وجود اینکه صبا را با پنج امتیاز در انتهای جدول 12 تیمی لیگ برتر نگه داشت، اما شاگردان محمد جعفری را به هفته‌های‌‌ آتی و بقا در لیگ برتر فوتبال ایران امیدوار نگه داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار