مدیرکل ورزش و جوانان فارس در حاشیه آیین گلنگ زنی این پیست گفت: این پیست که هفت هکتار مساحت دارد با اعتبار اولیه 20 میلیارد ریال ساخته می شود و حداقل یک سال زمان نیاز دارد تا راه اندازی شود.
کد خبر: ۶۸۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 02 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حیدر علی کامیاب کلانتری ادامه داد: این پیست که دارای استانداردهای جهانی است پس از مجموعه اتومبیل رانی ورزشگاه آزادی تهران، دومین پیست بین المللی ایران است که می تواند میزبان رقابت های خارجی باشد.
وی اضافه کرد:در این پیست چندین رشته می توانند فعالیت کنند که می توان به رشته‌های سرعت موتورسواری، کارتینگ(اتومبیل های کوچک مسابقه ای)، اسلالوم (اتومبیل رانی مارپیچ)، دریفت (چرخاندن خودرو با کشیدن ترمز دستی) و سرعت میدانی در رشته اتومبیل رانی اشاره کرد.
در سال 1374 که فوتبال فارس حال و روز خوبی داشت،جرقه ساخت یک ورزشگاه بزرگ در شهر شیراز زده شد که ابتدا قرار بود این ورزشگاه در شهرک صدرا در شمال غرب شیراز ساخته شود اما این امر میسر نشد.
پس از آن بحث ساخت این ورزشگاه به منطقه شهرک گلستان شیراز و جایگاه نمایشگاه کنونی باز هم در غرب شیراز کشیده شد و به رغم کلنگ خوردن در این منطقه،این مکان هم تغییر کرد و کار به منطقه سوم کشیده شد.
در سال 1376 در زمانی که غلامرضا صحراییان استاندار فارس بود، این بار نیز احداث این ورزشگاه جدی تر شد و کلنگ ساخت آن در جنوب شهر شیراز و در منطقه ای به نام میانرود برای همیشه به زمین زده شد.
در این سال ها آنچه باعث شده کار ساخت این ورزشگاه به تاخیر بیفتد بودجه های کم و عدم تخصیص بموقع آن بوده که همین امر سبب شد کار ساخت این ورزشگاه طولانی و به قول برخی مردم به اثر باستانی تبدیل شود.
به هرحال ساخت این ورزشگاه به صورت لاک پشتی به حرکت خود ادامه داد و به رغم اینکه در دولت نهم و دهم، بدون تحریم، نفت ایران با بشکه ای 140 دلار به فروش می رسید متاسفانه بخت با ورزشگاه میانرود یار نبود.
با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید و اراده ای که برای اتمام پروژه های بزرگ کشور بوجود آمد، این امر نصیب ورزشگاه بزرگ شیراز هم شد تا با اختصاص بودجه ای مناسب ( 540 میلیارد ریال )به انتظار 21ساله مردم فارس پایان داده شود.
ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز (میانرود) پس از21 سال انتظار فروردین ماه 96 با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار