رئیس دانشگاه ایلام از موافقت وزارت علوم برای ایجاد رشته مطالعات عراق در دانشگاه ایلام خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 27 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد علی اکبری  در نشست تخصصی مناسبات فرهنگی ایران و عراق که با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه های واسط عراق و دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: باید مهمترین زمینه های مشترک برای تعمق ارتباطات و مناسبات مذهبی 2 کشور تبیین شود.

وی افزود: نقش آفرینی همایش بزرگ اربعین به عنوان رویکردی جدید در حوزه مناسبات دینی فراتر از مکان و ملیت و توجه به ویژگی آگاهی بخشی فکری متناسب با واقعیت های اجتماعی است.

رئیس دانشگاه ایلام ارتباطات علمی و فرهنگی بین دانشگاه های ایلام و واسط عراق را به عنوان نمونه ای موفق از دیپلماسی علمی برشمرد و از آمادگی دانشگاه ایلام برای توسعه این مناسبات سخن گفت.

علی اکبری هچنین از موافقت وزارت علوم برای ایجاد رشته مطالعات عراق در دانشگاه ایلام خبر داد گفت: این کار روند بین المللی شدن دانشگاه ایلام را تسریع می بخشد.

پروفسور حیدر تقی فیصل عضو هیئت علمی دانشکده تربیت معلم دانشگاه واسط عراق و دکتر محمد فهد از اساتید دانشگاه واسط نیز در این نشست با تبین روابط تاریخی ایران و عراق به موضوع مهم اربعین و استمرار مراوات علمی و فرهنگی دو کشور پرداختند.

هم اکنون 50 دانشجوی عراقی در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار