بن عباس تاکید کرد:
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: فرمانداران باید برای حل مسائل تولید و اشتغال شهرستان متبوع خود وقت بگذارند.
کد خبر: ۶۸۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 21 November 2018

امید بن عباس در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در فرمانداری شهرستان دشت آزادگان برگزار شد، با برطرف کردن مسائل و مشکلات تولید کنندگانی که از سال های 70 و 80 مشکلات معوقات بانکی و عدم دریافت تسهیلات را داشتند، اظهار کرد: فرمانداران باید برای حل مسائل تولید و اشتغال شهرستان متبوع خود وقت بگذارند و اگر یک واحد تولیدی با بانک مشکل دارد، فرماندار آن شهرستان با برگزاری جلسه با بانک ها، مشکل تولید کننده را حل کند و در نهایت اگر مشکل مرتفع نشد موضوع را به معاونت اقتصادی استانداری اطلاع دهند.

بن عباس با اشاره به تولید کنندگانی که واحد تولیدی شان از سال های گذشته متوقف شده، گفت: این تولید کنندگان باید برای بازسازی و راه اندازی مجدد کارخانه، هزینه های اولیه ای در نظر بگیرند تا کارخانه به مرحله تولید برسد، بعد از آن روند جذب سرمایه در گردش از بانک ها تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به متقاضیانی که بیش از یک دهه تسهیلات دریافت کرده اند و قصد راه اندازی کارخانه را ندارند، در حمایت از واحدهای فعال گفت: همه وظیفه داریم مشکل آن دسته از متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی که هدفشان تولید و اشتغال است را حل کنیم.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه خطاب به رییس صنعت معدن و تجارت استان بر فعال شدن مجدد و پیگیری اقدامات کلینیک صنعت تاکید کرد و گفت: واحدهای فعال باید مشاور خوب داشته باشند.

بن عباس با اشاره به اقدامات موثر و موفقی که در همین راستا در شهرستان گتوند انجام شده بود اشاره کرد و با بیان این که در این حوزه باید از ظرفیت شرکت شهرک های صنعتی استفاده شود، گفت: در شهرستان های محرومی که قرار است طرح های اشتغالزا ایجاد شود، کلینیک صنعت باید فعال شود، چرا که واحدهای تولیدی مشاوره درست نیاز دارند.

وی افزود: زمانی که مشاوره بازاریابی در کنار واحدهای فعال قرار بگیرد، در فروش و برندینگ به واحد فعال کمک می کنند زیرا ورشکستگی کارخانه ها به دلیل تدابیر ناصحیحی است که بعضا در واحدهای تولیدی به دلیل عدم اگاهی یا به دلیل مشکلات موجود اندیشیده می شود و آن ها را به ورشکستگی می رساند اما با در نظر گرفتن همه جوانب کار، هیچ تولیدی دچار توقف نمی شود.

این مقام مسئول در خصوص سختگیری بانک ها در ارائه تسهیلات گفت: وقتی دولت از بازار فروش محصول واحد تولیدی اطمینان داشته باشد و خود تولید کننده هم اطمینان دارد که سرمایه گذاری انجام شدهنتیجه بخش است و اصل سرمایه از بین نمی رود، لذا بانک ها نیز با این اطمینان که مشکلی در پرداخت اقساط و بازپرداخت وام کارخانجات وجود ندارد؛ در کمک به واحدهای تولیدی تسهیل ایجاد می کنند.

بن عباس در بخش دیگر سخنان خود در خصوص عدم ارائه تسهیلات طرح های اشتغال زا که از طریق سامانه کارا ثبت نام کرده اند، دارا بودن سرعت عمل مسئولان و استقبال مردم را در موفقیت آن دخیل دانست و گفت: هر طرحی که دولت اجرا می کند، دقت و سرعت عمل مسئولان و مردم آن شهرستان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از ابتدای سال 97 ابلاغ شده، جلسات متعددی هم با حضور استاندار برگزار شده، عنوان کرد: برخی شهرستان ها با استقبال مردم از این طرح و سرعت عمل مسئولان مواجه شد و زودتر توانستند طرح های خود را تکمیل و به بانک ارسال کنند و با این روند، منابع مورد نیاز و درخواستی را زودتر جذب کردند.

وی در خبری خوش به آن دسته از متقاضیانی که طرح هایشان به بانک ارسال شده اما اعتباری اختصاص نیافته، گفت: اختصاص اعتبار به طرح های مانده در بانک برای سال 97 مجددا از طریق دولت ابلاغ خواهد شد، و اقدامات مربوط به طرح های اشتغال زا متوقف نیست.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه خطاب به فرماندارا دشت آزادگان گفت: یک تیم کارشناسی موظف به بررسی مشکلات تولید کننده ها با بانک ها تشکیل شود و این موضوع را در اولویت بگذارد که روزانه با بانک در این خصوص صحبت کنند و گزارش برای استان هم ارسال کنند که چند طرح معرفی شده، چقدر از طرح های ارسالی مصوب شده، چند طرح در کدام بانک منتظر دریافت تسهیلات است و به طور کلی نتیجه اقدامات بانکی گزارش داده شود.

بن عباس با اشاره به فعال بودن فرماندار دشت آزادگان و تلاش وی برای حل مشکلات تولید کنندگان گفت: باید تغییری در روند کاری فرمانداران در سطح استان اتفاق بیفتد، فرمانداران باید برای مسائل تولید و اشتغال شهرستان وقت بگذارند و اگر یک واحد تولیدی با بانک مشکل دارد فرماندار مشکل آن را حل کند، اگر حل نشد به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اطلاع دهند.

وی با اشاره به 27 شهرستان در سطح استان با این مشکلات و معضلات با بانک ها مواجه هستند، گفت: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان این قدرت و اختیار را دارد که می تواند مشکلات موجود این بخش را حل کند و پیگیری های جدی تری را انجام دهد.

بن عباس در خصوص حذف شرایط تجهیزی بانک ها برای ارائه تسهیلات گفت: بانک ها برای گرفتن وثایق بانکی، طبق ضوابط قانونی خود عمل می کنند اما در شرایط پرداخت تسهیلات روستایی طبق ابلاغی که شده، الزام است که بانک ها شرایط ساده تری را بپذیرند تا حدی که بحث یارانه ها را هم به عنوان وثیقه می پذیرفتند اما شرایطی که در ضوابط قید شده، حتما باید رعایت شود .

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به شرایط ویژه مردم شهیدپرور شهرستان دشت آزادگان و پایداری و مقاومتشان در دوران جنگ که منجر به پاسداری از مرز شد، تاکید کرد: بانک ها باید با توجه به شرایط این مرزداران غیور، شرایط را برای ارائه تسهیلات که منجر به افزایش تولید و اشتغال می شود، تسهیل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار